Julen slut... nu kustbesök

Fredag igen. Är ledig dessa två mellandagar å tänkte köra ner till kusten med sonen idag. Sist vi var till kusten blev jag ju så sjuk i magsjuka Blä. Så jag hoppas det ska gå bättre denna helg.
Sonens flickvän är ju hos sin Mor nere i södra Sverige så jag ska passa på att umgås ensam med sonen hemma hos honom. Givetvis umgås med min Mor och hoppas hinna få se systersonens bebis denna gång istället.
 
Igår var sambon sjuk, fick feber och hade halsont, kan bero på nattlig promenad i för lite kläder. Han låg dock hela dagen och åt endast blåbärssoppa, orkade inget annat.
 
Jag gjorde årets sista räkningar och sen var vi (jag, min son, sambos son K) Ut med svärfar och käkade lunch på Pizzeria Verona i Arjeplog. Jag åt en sweetchili kycklingpasta som smakade otroligt gott. Tyvärr lite för stark för magen och så när jag går ut äter jag ju inte laktosfritt (pga dom inte har det) Så magen mådde dåligt hela kvällen... suck. Men jag åt endast halva potionen, så idag mår jag lite bättre.
 
Det är trevligt med besök, men måste nog erkänna att det var skönt att få tillbaka yogarummet då sambons son åkte hem igår e.m. Så imorse kunde jag yoga och meditera igen. Har fått hålla mig till meditationen nu under några dagar. =D Men det har gått bra iaf.
 
Jag å sonen såg Tv igår och bara mös i soffan. Inte så mkt aktivitet. Men han hjälpte mig att hålla min lilla ulltuss (chanti) så jag kunde ta bort en tova hon hade under magen, sambon är så dålig på att hålla henne. Idag ska jag packa ihop lite kläder och vi ska försöka få med oss mitt cd ställ som sonen får låna och så gardinstången jag köpt åt honom. Glömde ju den sist vi var ner.
 
Kanske blir det lite ommöblering hos sonen, få se om vi får till det så dom trivs.
Sonen längtar hem till kissarna sina nu. Hoppas bara att Mor hunnit sköta om dom då han varit borta.
 
 
Chanti i julskruden.
 
 
Även Mango var julfin, här slappar han i katträdet å har det mys.
 
Hela julen har varit ganska kall. Vi har haft runt -26-32 under hela tiden. Inget skoteråk i år. Vi har ju däremot spelat en hel del Xbox-Kinect
 
 
 
 Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej faster! Ville bara tipsa om några tabletter som heter Lactrase (tror jag) som man kan ta innan man äter mat med laktos, så motverkar det och man slipper ont i magen :) Tex om man ska på restaurang, kalas och äta tårta eller så! Dom är toppen! Finns att köpa på apoteket :) Kram!

Svar: Tack vännen för tipset. Jag har hört om tabletterna men inte kommit ihåg att inhandla dessa då jag beökt apoteket. Måste nog skriva en lapp i plånboken så jag har det med mig. Gott slut och gott nytt år. Kramiz
Eva

2012-12-28 @ 22:43:37
URL: http://Alexandrabruhn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0