Överlevt

Idag är det visst tisdag och min magsjuka har gett med sig. Sista besöket för den var 20.00 igår...jag är så helt slut i kroppen. Känns som om jag har värk i varenda muskel och bomull ludd i huvudet
 
Igår när jag skrev mitt förra inlägg, trodde jag att det var över. Jag var ju sjukt trött, men trodde inte det skulle fortsätta under hela dagen. Försökte med blåbärs soppa och avslagen cola. En stund vart jag så hungrig att jag åt två kokta ägg, men det var för kraftigt och kom upp efter en stund igen.
 
Det är inte kul att vara sjuk så här sista veckan före jul, jag har massor jag måste handla och göra och ingenting händer...Suck! Samt att jag saknar barnen som jag även måste lämna, då jag byter avdelning igen =(
 
Idag fick jag iaf i mig lite mat, å väntar nu på att bättringsvägen ska visa sig för mig, så jag kan gå på den.
 

Ibland kan jag fundera över detta... Varför upplever många av oss missnöje och en känsla av tomhet mitt i all vår trygghet och välfärd? Jultider och vi har allt vi behöver, egentligen...eller...

 

"Om människan inte har någon kontakt med sin själ, blir livet tomt. Egot strävar då efter att fylla tomrummet, men det tar till fel metoder. Det är bara själen som kan skänka livskänsla, djup fullbordan och mening åt livet."

Det är det stora plusset att hålla på med Yoga, att hitta in till sin själ och finna ett skönare lugn.

 

Julklappstips;

Njut en stunds kurbad hemma...

 
En helt ny serie aromatiska bad med äkta eteriska oljor för bubbelbad   och vanligt bad. Att unna sig en stund för Dig själv, och njuta av dessa   välgörande aromatiska dofter är Dig väl unt. Kurbad och aromatiska bad har en   lång tradition. Människan har sedan urminnes tider vandrat långa sträckor för   att bada i varma, vederkvickande källor, t.ex. på Island och Döda havet i   Israel. Romarna byggde för tvåtusen år sedan stora badanläggningar var de än   slog sig ner.
 
 
Men nu behöver Du inte resa till en kurort, utan Du kan få dessa upplevelser hemma i dit eget badkar. LAKSHMI's kurbad erbjuder inte enbart en stunds njutning, utan har också stor inverkan på ditt naturliga välmående och på livet i allmänhet. Man tar aromterapibaden i ett vanligt badkar, eller i bubbelbadkar (jacuzzi) där de fungerar utmärkt. Andra bra användningsområden är sitt hand- och fotbad. Du väljer bad efter konstitution, årstid och eventuellt den obalans Du upplever Dig ha i vata, pitta eller kapha.
 
 
Celluliter ger en apelsin liknade hud, svullnad, smärta vid beröring,
vattenansamling, lokal fettansamling, orsakad av bl.a. kapha och AMA (slagg)
samt ev. även pitta (inflammation-cellulitis) i vävnaderna Notera! Cellulitis
orsakas av flera negativa faktorer som måste stärkas enligt ayurveda,
matsmältningssystemet (agni), cirkulationen, utrensningen, lymf- och blodkärl
(srotas) och fettvävnaden m.m.

 
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0