-36 SVINkallt

När sambon nu på morgonen sa att det var -36 kallt utanför fönstret ville jag bara dra täcket över huvudet och inte finnas till... MÅSTE man verkligen gå till jobbet när det är SÅ kallt? Det har varit -32-33 grader å då tyckte jag att jag höll på att frysa ihjäl, dvs under de 3½år jag bott i Arjeplog. Så -36 känns lixom FÖR kallt.

Igår jobbade jag, min feber hade gett med sig så jag traskade iväg till jobbet. Igår var det bara en person som skrivit upp sig på massage? hm, trots att jag nu bara har en massage dag i veckan utifrån nya schemat blir det trots detta ännu mindre som kommer på massage? Borde ju vara fullt denna enda dag, tycker jag... men, vill dom inte så är det ju deras val.

Det blev ingen Zumba i onsdags, Snyft. Eftersom jag kände att kroppen helt enkelt inte orkade. Hade kanske inte så hög feber just då, men kände ju av att jag hade den kvar i kroppen. Så förnuftet fick råda över känslan att vilja. Men, nästa onsdag, då jäkla...

Igår var det ju torsdag, så det var Tv kväll från 19.00-22.00 =) Älskar torsdags Tv då det är så många bra program. Annars brukar det ha en tendens att krocka, när man hittar ngt att se. Men hoppas dessa torsdagar får vara så här ett tag framöver, blir lixom min vilodag framför tv.n

Idag är det ju fredag, och jag tvivlar på att vi ska flytta i dena kyla. Men vi får packa ihop de sista pinalerna och flytta så snart det blir mildare. =)

Nu tickar klockan iväg och ska strax bylta på mig alla kläder för att sticka ut näsan i kylan. Hade jag varit småbarnsförälder..hm, då hade jag stannat hemma med mitt/mina barn idag. Men, det är ju jag det =) Gör inget om hela Arjeplog stänger igen, VEM tusan vill ut? När jag gick i skolan och även på sonens skoltid var gränsen -26 grader. under -26 behövde man inte komma till skolan. Det kanske man inte har här i Arjeplog? Tänk om ungarna fryser halvt ihjäl på väg till skolan, skolbussar strejkar å så står dom där mitt i vägen, brrrr, hemska tanke. Hade jag bestämt hade iaf Arjeplog stängt ner efter -30 grader. Borde jag inte bli politiker?? jasså, finns det dom som vill ut? kan det vara möjligt? ja,ja...jag går väl nu då...

Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0