En groda...

I parken i Luleå, blev årets djur en groda =) Jag tycker att fastighetsskötaren/konstnären som gör Luleås djur är otroligt duktig och hoppas han får riktigt med uppskattning. Barnen ser djuren, ställer frågor & förhoppningsvis blir de lite lärda om alla fina djur som vintertid dyker upp i Luleås statspark. Grodan ställs i dag på plats. Varje år sedan 1986 har det stått en skulptur av snö och is i Stadsparken.

Lite andra fina djursom visats i statsparken är bla den fina vargen 1996


och Renen med sina kalvar 2006



Och den jättefina Kungsörnen på milleniumåret 2000



Idag är det ju måndag, och då är det yogajympa för 5-åringarna. Dom e så goa, men barn är lite tudelade. Idag tyckte nog större delen av barnen att vi hade kul, men ett av barnen var inte riktigt på hugget, utan det gjorde ont än här å där. När jag sen frågade efter passet, då var som sagt de flesta glada å positiva och tyckte dagens pass varit kul. Hörde barnen sen där ute då de klädde på sig, för en av barnens mamma kom å hämtade sitt barn där. Hon frågade om det varit bra/kul med yoga?...Då hör jag högt hur barnet som inte riktigt blivit sedd då denna klagade på att det gjorde ont å var som sagt lite off idag. Nä, det var dööötrist idag =) med övertygelse och övertydligt. Ja, man kan inte tillfredställa alla, å tyvärr tar ofta det som är negativt över då man frågar =) men, men. 

Idag så har jag haft en ganska kort dag. slutade 14.00 idag och åkte sen med sambo till huset. Där har jag målat, bättrat på på lister som blivit skadade av spikskallar då svärfar inte direkt är ngn finsnickare =) utan bankar i rejält. Sen kunde vi ju tänkt på att köpt vita spikar som skulle spikas på de vita listerna...men, efterklok är lätt att vara.

Sambon å svärfar kopplade in spisen och satte upp min målade spalje =) blev bra. när sen skänken som jag målat i samma färg står där, blir den som pricken över i:et, hoppas jag... Sambon tycker att vi ska spara och använda köksbordet vi har... vi är inte eniga, kan jag säga. Det är en furuaktig färg i gummiträ! Jag som försökt bli av med allt furu;ich får väl finna mig i att det får följa med nu, tills jag lyckas, om jag lyckas övertala sambon att byta bord. Tom bordet vi har i stugan är finare än detta bord.



Vårt gummiträ köksbord =)

Jag önskar att vi iaf köpte nya stolar, typ ngt sånt här, nedan



Idag var det vägning efter 14 dagars kickstart, och vågen visade -3,4 kg inte illa va?! Jag är iaf nöjd, nu är det bara att fortsätta det nyttiga matspåret och motionera mera. Imorgon har jag yogajympa för 4-åringarna och jag har personalyoga på kvällen. Onsdag =zumba, å jag längtar. Får försöka hinna med en längre promenad med stavarna oxå =) då e jag nöjd.

Nu har det ju vänt, årstiden och vi går sakterligen mot ljusare tider, men dagens tänkvärda blir ändå:

Dagens Tänkvärda:
Bättre att tända ett ljus än aldrig så litet, än att förbanna mörkret. (det är ju inte ljust än)

Och att få tända några levande ljus är väl alldrig fel =) iaf inte i min ände av vårt avlånga land.

En bild på min mysiga kissekatt, älskar henne =) (å Mango förståss)



"jag" slappar...


Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad duktig du är med det nya livet! :) vilken bra viktminskning! Har också börjat lite samt satt igång med träningen. Känner mig väldigt taggad :)

kram på du!

2012-01-23 @ 23:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0