Fallgropar

Uch, idag har det varit svårt att hålla kickstartens meny... Suck! Igår hade nämligen sambon köpt hem både godis och chips (smaken jag gillar) Så, jag syndade med 4-5 godisar och säker 5 chips bitar. Det värsta är att jag bara tänker på sött och slisk för tillfället. Det är som om hjärnan skriker om slisk. Men det är väl inte så konstigt, jag är ju oftast duktig på veckorna men då helgen kommer brukar vi ha fredags gott och lördagsgott, så hjärnan är van...

Sen äter jag varannan dag mer & varannan mindre för att få igång ämnesomsättningen. Idag åt vi frukost; 1 ägg, 1,5 dl yogurt, en finn crisp samt te. Lunchen blev ungstekt röding med grönsallad, 1 skiva finn crisp, vatten och lite smält smör med citron till fisken (jättegott) Middag idag var enbart fruktsallad med 2 dl yogurt. Har druckit te och även idag trillade jag dit på 5 chipsbitar då gubben åt detta framför tv:n. Ok, inte syndat jättemkt, men blir så ilsker på mig själv. För det påverkar givetvis kroppen.

Övrigt så har jag målat min köks skänk idag. Chanti & Mango har givetvis varit med och övervakat =)

Gubben har jour, så han har varit iväg några omgångar. Sovit lite dåligt pga förkylningen men annars flyter det på i huset. Lister kommer på plats å sakta men säkert kommer luckorna en å en på plats.

tänkvärt

"Det är en konst att se det vardagliga med nya ögon"

Ett gott kycklingrecept:

Kyckling med cashewnötter

4 kycklingfileér
¼ dl kinesisk soja
1 msk olja
2 små röda lökar 
200 gr champinjoner
2 tomater
1 msk fisksås
2 msk ostronsås
salt, peppar
½ dl cashewnötter
limeklyftor

Gör så här:
1. Strimla kycklingen och blanda med sojan låt marinera 15 minuter.
2. Bryn kycklingen i oljan. Strimla löken och dela champinjonerna i bitar blanda i kycklingen.
3. Dela tomaterna gröp utr och strimla dessa och blanda i.
4. Blanda i 1 msk fisksås, 2 msk ostronsås, salt, peppar Strö över cashewnötterna och servera med limeklyftorna

Får nog börja bjuda på mer GI recept, tror jag =)

Ljus, värme, kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0