Lämnat 2011 å in i Nya året 2012

Ja, då var det nyårsdagen, och första dagen på detta nya spännande 2012. Allt från 2011 är bakom mig så nu ska jag bara se det ljusa, positiva och härliga i det nya året.
Vaknade inte förrän 09.30 eller, jag vaknade flera ggr under morgonen men valde att ligga kvar, då vi faktiskt såg king kong inatt från 2005 som slutade 03.05



King kong gjordes för er som är intresserad redan 1933. 
King Kong bor på Skull Island tillsammans med bland annat dinosaurier och mänskliga infödingar. Han upptäcks då ett gäng kapsejsar med sin båt ute vid ön och hämtas till New York av filmmakaren Carl Denham som visar upp honom som "världens åttonde underverk". Dvs ännu en man med detta storhetsvansinne att visa upp sin ”fångst” och vad han upptäckt för omvärden. Gorillorna slår sig på bröstet då de vunnit en kamp, så gör även denna Carl Denham, vilket han får ångra.

Kong rymmer dock och tar med sig Ann, flickan som infödingarna offrade till honom, men som han valde att inte äta upp. De två blir vänner och Ann vägrar att ställa upp på Carls idéer om en show. Men då Kong rymmer för att leta upp henne, då finner hon honom. De upplever en del tillsammans i staden innan krigsplanen når ikapp dem och bombarderar apan med skott. De flyr tillsammans och i finalscenen klättrar Kong desperat upp längs den upplysta Empire State building. Ann försöker desperat men förgäves rädda honom från krigsflygplanen som till slut skjuter ned honom från byggnaden för att sedan falla mot en säker död.

Varför kan den aldrig sluta lyckligt istället. Att Kong hittar en väg ut och flyr tillbaka till sin ö. Och att Ann hittar en hona åt honom istället och Kong får leva vidare. Mer harmonisk.

Det som var jobbigt i denna film var ju att hela ön var full av förvuxna/jätte djur, och de vanliga små krypen hade blivit i jätteformat. Så när manusförfattaren skulle iväg och rädda Ann från Kong på ön, ramlade han och övriga ner i en jättegrop och där var det givetvis fullt med äckliga jättekryp. uch. Det jag inte fattar, om det hade varit så. Varför tog inte filmteamet med sig några såna exemplar istället för att släpa hela gorillan Kong till NY?
Kan ju säga att jag var inte skraj då Kong brottades med dinosarie, men ville inte titta då gubbarna slogs mot jättekryp, blä, blä, blä.

Och hur många ggr jag än ser på Kong så gråter jag då han blir illa behandlad, ja jag vet. Blödig som bara den, men det är jag glad över. =) Det visar bara att jag har sån otrolig empati mot de mindre lottade.

Vi tog oss ut och körde skoter till stugan, så sonen fick prova på lite innan han åker igen. Det var kallt -18 grader
men roligt att komma sig ut en stund.



I Stugan, håller på att bli mörkt.



Sonen försöker få i backen, men det visade sig helt omöjligt.

Nyårsafton för övrigt flöt på bara bra. Jag köpte ju en elektrisk grill, så vi stekte kött & Kyckling på denna och åt en massa onyttigt gott till det.
Gubben tog sig en stund med stängda ögon på soffan innan nyåret skulle ringas in. Jag & son spelade yatzy =)



Ny grill.

Vi hade köpt kinesiska lyktor för att skicka upp i himlen vid midnatt, dom var jättefina. Och så kunde man ju önska sig ngt för det nya 2012 då lyktan svävade iväg upp mot himlen.



Önskelykta på väg upp mot himlen... =)



Nyårs smällare.

Mango gömde sig under soffan, då han inte tyckte om att det small omkring honom. Chanti var orolig för Mango, då han förr aldrig gömt sig under soffan, å hon förstod inte varför. När man inga smällare hör är det ju inte konstigt att hon blir lite förvånad över nya beteenden från Mango.

Köpte ju en lite budda i Luleå då jag var där. Gubben kallar honom för skalleper, från filmen ronja rövardotter.




Så vad blir det för nyårslöften önskningar och mål för detta 2012?

Ja, jag ska from den 10 jan inte äta några sötsaker/fika eller slisk, utan ska äta mer sunt, och se till att tallriken aldrig är utan en god sallad. Detta ska jag hålla på med under de tre första månaderna av året, och går det bra kanske jag fortsätter efter semresan till Tunisien. Jag känner bara att jag är i behov att rensa ut sockret från blodet. Enda förbehållet är att jag kan bli så vansinnigt chokladsugen runt menstuationstiden. Så jag har det som undantag, dvs inga fredags/lördagsmys med sött utan bara 70% choklad vid behov =) Annars får inte gubben det så lätt.

Sen är min högsta önskan att huset blir klart inom snar framtid så att jag kan öppna upp och få ha yoga. Så önskan är ju många nyfikna yoga kunder som vill bli mjuka, smidiga och hitta en bra träningsform för leder och sin mentala hälsa. Själv ska jag även, om det nu blir så att Arjeplog kör igång med Zumba delta i detta.
Trots att jag yogar vill jag ha lite annat som stärker upp min kondition.

Thats it folks.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0