Lördagfestival

Förutom Novellskrivande ska jag skriva några andra rader. Veckan har gått sin gilla gång. På torsdag hade jag ett möte med två andra kolleger ang förbättring av saker på jobbet. Vi har allihopa blivit satta i olika grupper och fått våra ämnen om olika åtgärder. Allt för att arbetsplatsen ska kunna förbättras.

Vi fick även stegräknarna i fredags, så på måndag startar vi en stegräknartävling, som ska vara fram till sista maj. De lag som vinner får då en pott på 800 kr som dom får göra ngt av (valfritt)
Vi planerar ju även att gå vårruset i Luleå. Så vi är 8 som ska träna inför detta. Jättekul.

Annars städas det lite här hemma och vi har haft en värderingsman som värderat om huset efter renovering.

Jag gjorde färdigt mitt vardagsrumsbord som vi ställt in i vardagsrummet. Chant och mango verkar trivas bra, men Mango har nog en längtan att få komma sig ut. Han får ju bara vara inne ännu, med rädsla för att han sticker tillbaka till sina gamla trakter och inte vill återvända hit.

Vi har haft riktigt dåligt väder med mkt blåst och snöoväder, så det har inte varit kul att vara ute. Men nu när vi ska tävla om steg är det inte vädret som får styra. Nu gäller det att vara ute och gå. Jag hoppas mitt knä håller och kanske tom blir starkare av utmaningen. Onsdags var det Zumba, kul som vanligt.

Pratde med Mor i veckan, fick ringa bredbandsbolaget då hennes modem tjorvar. Syster Å är hemma från Thailand och hon har som vanligt fullt upp nu. =)

Pratde med min vän maria från Luleå och vi pratade länge, inser att jag saknar mina vänner en hel del. Så stackars Maria fick väl sår i öronen av allt mitt prat.

NU lite efterlängtade bilder. Chanti först, i köket...



Mango kurar i soffan



Första försöket att vara konstnär, mitt vardagsrumsbord...




Blev inte nöjd, så jag målade över alltihopa, och nu blev det så här...



en till...



konstnärligt bidde det =)

Å så en på älsklingen till...
Hon trivs i det nya klösträdet




Om ni lixom vi har sol ute, gå ut och njut...man vet alldrig då det sker igen =)

LJUS, Värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0