Monday 12

Idag blir det inget novellande, hinner helt enkelt inte... sorry. Men säkert har ni fått igång era egna fantasier, hoppas jag.
Vi har möte på jobbet idag, så jag ska snart tillbaka.

Dagen har gått sin gilla gång. Idag startade vi själva gångtävlingen, känns bra att den nu är på G. Idag startades även lite samiska, som ska vara på måndagar, idag fick 5 åringarna sin del och jag är med varannan måndag med våra barn. Får se hur det går.

Jag har gett två massager idag. Har nämligen massage efter barngruppen måndagar och torsdagar.
Idag blev det faktiskt en benmassage, då denna hade ont i benet av snedbelastning. Många gånger går vi inte i balans, vilket sätter olika spår i våran kropp. Hon var även intresserad av min healing. Så när mitt yoga/massage rum är klart lovade jag att skicka henne ett mess.

Idag var jag ut och gick stavgång på Lunchen istället för att åka hem. Sambon var ju ändå hemma och sjuk, så kissarna hade ju sällskap.

Middag idag blev ungstekt lax, ungsbakade rotfrukter och lite vit fisksås. Vi åt pasta på jobbet, så jag åt väldigt lite, då spagetti har så mkt kolhydrater.


Gröna tillbehörstips till maten:
- Mosad avokado pressa över citron
- Ångkokt broccoli, haricot vertes
- Groddar i salladen
- Wokade, råa eller ångkokta sockerärter eller savojkål
- Färsk spenat istället för isberg i salladen
- Grön sallad med ruccola, ärter, avokado, groddar
- Lättkokt sparris


Lite Statistik om kroppen som kan vara bra att veta


- det tar 7 sekunder för maten att komma från munnen till magen
- människans hårstrå kan hålla 3 kg vikt
- lårbenet är lika hård som cement
- kvinnans hjärta slår snabbare än mannens
- på varje fot har vi runt tusen miljarder bakterier
- kvinnan blinkar två gånger oftare än mannen
- vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står



Dagerns tanke:
Framtiden kommer av sig själv, men framstegen måste vi göra själva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0