vågar du

Att våga är att tappa fotfästet en stund
att inte våga är att tappa en del av livet

Sören Kirkegaard

Är kärlek något annat än projektioner av våra inre önskningar på någon annan?
När vi älskar oss själva, behöver vi ingen annan... så, vad ska vi då med kärlek till?
Eller är jag bara en sökande art som inte hittar målet inom mig själv?

När vi älskar oss själva, ska ju allt falla på plats. Men finns den tiden, hinner vi fram?
Eller blir livet ett enda långt sökande av den egna inre kärleken vi hoppas på att finna på utsidan, där den ändå inte existerar?

Livets glädje och lycka ligger i våra egna händer.
Om jag finner lyckan och glädjen i min vardag, varför ropar då själen på natten?
Vad ska jag göra, vart är vägen och vart för den mig?

Drömmar är vårt undermedvetnas viskningar om livets mening.
Om drömmarna blir mer eller mindre mardrömmar, vad säger då mitt undermedvetna?
Jag som har spindelfobi, drömmer om stora spindlar... ser andra bli sjuka av spindlar och en del stoppar spindlar i munnen för att sen spotta ut dom? Vad står såna drömmar för.

Påträngande av andra människor, som vill åt min space. instängda djur med djup i sina ögon då jag släpper ut dom?
Vad händer i mitt inre?

Vaknar med sprängande huvudvärk och hela dagen bara rinner förbi, handlingsförlamad och så trött...

Vart är livet på väg, vad missar jag och vad ska jag ta mig till?


Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0