gott & blandat

Min sambo fyllde ju år den 9 maj, här är lite bilder...



Fina tulpaner av syster Å i södra sverige =)



Kort och en ljusstake fick han oxå =)

sen lite annat...



Chanti, min primadonna

och



Jippi matte, jag har honom... Får jag ligga kvar här?

Mango har fått övertaget på husses rygg... hihi

Sambo vill dock inte vara med på bild =)


Idag blev det faktiskt lite städ och rens i carporten. Det jobbigaste med att rensa är ju vad kan man kasta? Allt ska ju sorteras numera, så det är det jag finner jobbigast då man äntligen tagit sig i kragen å kasta... suck! Jaha, kan man kasta detta, å detta eller... så får man svassa runt hela återvinningen innan det är klart vart allt ska vara.
Visst var det bättre förr? nä, inte för miljön, men det var lättare att kasta iaf. Men självklart är jag "för" att sortera =)

sen blev det lite serie titt och mat. idag bidde det kycklingfilé, gorgonzola sås och ungspotatis, kokt blomkål & broccoli. gott!



Om Lungcancer...

Om tumören är spridd i kroppen behandlar man med cytostatika. Tumörer med lokal spridning kan behandlas med en kombination av strålning och cytostatika.

Småcellig lungcancer behandlas i första hand med cytostatika. I vissa fall ges även strålbehandling.

Det pågår intensiv forskning kring lungcancer, och behandlingsmetoderna förbättras ständigt. På senare år har det tillkommit nya tillväxthämmande läkemedel som används i behandlingen av vissa lungcancerformer, och flera nya läkemedel är under utprovning.

För att styra behandlingen är det därför viktigt att man gör en noggrann utredning av varje ny cancerpatient, med en detaljerad bedömning av tumörens utbredning i kroppen. Detta bildar sedan grunden för vilken behandling som ska ges.

Patienter med lungcancer lever i dag längre än de gjorde tidigare tack vare ökade kunskaper om sjukdomen.


Önskar att vi var mer rädd om oss själv och om varandra, vi vet alldrig om eller när vi drabbas.



Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0