maj 2012

Hej hopp!

Fredag idag, gött. Vad ska helgen innehålla, inte tusan vet jag... än. Nu har jag först å främst landat på stolen med en kopp te och bara andas.

Vädret idag växlar från mulet till en gnutta sol då och då. På förskolan mäter vi snödjup...fortfarande, å visst. Det har sjunkigt något, men så länge vi fortfarande mäter SNÖDJUP är det för mkt Fa...ing SNÖ. Suck!

Hade en förfrågan ang en helkroppsmassage idag. Tyvärr har jag ont i halsen så jag var tvungen att be personen återkomma nästa vecka istället. Jag vill både orka och kunna ge en bra massage om jag tar på mig ett jobb.

Igår hade jag massage för personal inom kommun, och det var tungt. Så därför får jag komma ihåg att tänka på den egna hälsan oxå. Även om jag blir otroligt glad då jag får lite extra jobb emellanåt. En av gårdagens personer hade kollat upp ett företag som ev var villig att hyra in mig som massör, det var ju otroligt trevligt. Roligt när människor rekommenderar mig som massör till andra människor och företag.

Axeln känns faktiskt bättre med hjälp av anti inflammatorisk och den lätta träningen =) blir bra när jag återfått hela funktionen i armen.

Igår hade vi den där otroligt långa dagen med möte på möte. Vi hade först mötet för vår grupp. Vi kom på en massa saker, så nu gäller det att förankra dessa i övriga personalgruppen. idag har jag även haft egen planering, har då skrivit rent det vi pratade om i gruppen samt skrivit ut en enkät till alla på jobbet som dom ska fylla i. Sen ska vi sammanställa och utvärdera. Blir spännande och se hur personalen upplever olika saker.

Nä, nu lite käk...får se vad som blir i pannan idag då?? Hmmm

Min Mor är ju uppvuxen i Markusvinsa/korpilombolo i Pajalas kommun =)
Ifall ni inte visste detta.





Men vid middagspanik kan man alltid sno ihop en...

Dagens recept/Snabba fusk Pizzan

Två runda orientaliskt tunnbröd
4 dl köttfärs/quorn sås eller tacko köttfärs/quorn eller chilli con carne(ta rester från kylen, om du har)
2 Skivade tomater
3 dl riven ost
1 rödlök
oregano

Gör så här:
1. Jag hade chilli con carne med bönor som jag bredde ut över tunnbröden.
2. Skivade tomater och lök och la på.
3. Strödde ost över allt och på med oregano efter smak.
4. In i ugnen 15 mi i 200 grader
5. Servera med sallad.


Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0