Vår fusk

Det är eller det känns ibland som väldigt fuskigt. Våren och en hel massa vårtecken med vårsol verkar lysa överallt, men tror universum glömt Arjeplog? Här snöade det igen igår, visserligen lite regn före...å ja, jag VET att regnet ska ta bort snön...Men nu är jag uppriktigt LÄSS på snö. Våren och gärna sommaren får komma nu.

Inte går vi i T-shirt och lämnar jackan hemma här inte. Utan fortfarande byltar vi på oss våra vinterkläder och ger oss ut i kylan. Suck! Snälla, snälla universum låt solen lysa över Arjeplog och tina upp oss stackare som väntar så tålmodigt på vårkänslor och värme med snö runt våra frusna fötter.

Igår fyllde sambon år =) Han tog steget vidare in i 50 års åldern och blev hela 51 igår. Jag gav honom ett halsband av skinn, en ljuslykta med en ängel (som om vi inte har massor redan) Bjöd honom på pizz (det önskade han sig) Av syster Å fick han en vacker bukett tulpaner. Av sonen min ett grattis sms =)
Av sitt ex och sin älsta son fick han oxå grattis mess. Ingen kom dock över, så vi firade bara för oss själva.

Vi har anmält oss till Vårruset nu, vi blir 6 st som åker till luleå. Jag tror det blir mestadels att promenera. Men jag kan ha fel, vet iaf att jag ska göra det. Springer sällan, och då vi inte har något spår som TINAT upp, springer jag knappast efter vägarna, flåsande likt värsta flodhästen. Suck!

Idag maraton dag på jobbet. jobbar 8-15, möte med kollegorna om arbetsmiljö 15.30-17.30 och sen områdesmöte 17.30-19.30 och därefter städar vår avdelning. Så jag kanske är hemma runt 20.30 om jag har tur. för möterna slutar sällan 19.30 prick!

Har varit duktig och gjort sallad att ta med och äta som "middag" då tiden är tajt idag.

önskar er en bra dag. Själv fick jag igår veta att jag går omkring med en inflammation i min vänstra axel. fått antinflammatoriskt samt ett träninmgsprogram av sjukgymnasten.



Ljus, värme kram å tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0