My news this week

Idag torsdag hade vi ett avslutningsfika för ett av våra barn samt hans Mor å vår kollega som flyttar från Arjeplog.
Det blev glass till barnen och vi fröknar fikade det kollegan L bakat, gott! Vi gav en ripa från glasbutiken åt vår flyttande kollega med ett kort från oss. Vi fick en julblomma samt en chokladask "merci" av barn å kollega =)
 
Så dagen har varit mysig. Vi hade även after work idag, vi blev tre =D Men hade enormt trevligt, det är verkligen roligt och stimulerande att lära känna varandra mer och efter arbetstid. Idag åt jag lax pippelotte =) hette det inte riktigt men ngt sånt. breserad lax, wok grönsaker, stekt potatis och sås, jättegott var det. Verona har blivit mitt favoritställe här i Arjeplog, då jag ska ut å äta.
 
Övrigt fick jag bra feedback på yogan i tisdags och eleverna återkommer nästa vecka. Kul.
 
Nu är det hög tid att börja tänka på julklappar... Men om jag verkligen skulle vilja önska mig något skulle jag önska mig en skoter =D Jag har inte råd att köpa en själv, men önskar att jag skulle ha råd en vacker dag. Jag vet oxå att en skoter är ngt man kör med en kort tid under året, men det är jäkligt trevligt att göra det.
 
Bjuder på en vacker bild av sambon på jobb... inte så dumt jobb han har.
 
 
Inte så dumt med såna här upplevelser. Så jag önskar mig en skoter...
 
Ute är träden vackra, frostiga och vita och en temperatur på -8 grader. Börjar kännas kyligt då jag cyklar.
idag föll det lite snö, sakta singlar snöflingorna fjunigt ner till marken.
 
Svärfar var förbi och surrade över en kopp kaffe, ville höra om Ikea varit lyckat.
 
Ikväll blir det att titta på Revenge =D
 
 
Bjuder på ett recept jag hittat som jag kan rekkomendera.
 
Goji bröd

50 g smör
100 g blandade nötter, t ex hasselnötter
och mandel
4 dl hela linfrön
1 dl sesamfrön
1 dl torkade gojibär
50 g kruskakli
2 tsk bakpulver
1 1/2 msk malda brödkryddor
1 dl crème fraiche
250 g keso
6 ägg
2 msk solrosfrön


Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Hacka nötterna grovt.
2. Blanda alla ingredienser utom solrosfrön i en skål och häll över blandningen i en smord brödform.
3. Strö över solrosfrön och grädda brödet i nedre delen av ugnen i ca 1 timme.
4. Låt brödet svalna och sen är det bara till att njuta!
 
 
Tänkvärt idag...
"Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare: att vara älskad trots en själv." (Victor Hugo)
 
 
Ett stort grattis till min systerson som fyller år idag och ett stort grattis till andra systersonen med flickvän som blivit föräldrar igår, till en liten Lion...hipp hipp hurra för er alla! Varma kramar.
 
En helt annan Lion...på engelska
 
 
och ett ytterligare hopp till en annan sötnos...
 
 
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0