The weekend

Helgen närmar sig. Fredag idag och träning/rörelse med barnen och sen är det massage resten av dagen. Veckan har förflutigt ganska som vanligt.
Måndag hade jag rörelse och yoga. måndag och tisdag cyklade jag till och från jobbet, har ju nya vinterdäck =D
 
Onsdag började jag tidigare och på e.m åkte jag och kollega på en behandling hos en homepat/kotknackare och hade jag vetat att det främst var en kotknackare hade jag inte åkt på behandlingen. Men jag erkänner att jag haft ont i nacken under flera år, och att efter behandlingen var nacken mjukare.
 
Dock är det ju så med skelettet, att vi behöver sällan egentligen gå till en kotknackare för de största besvären sitter i våra muskler. Ibland kan man dock behöva lossa på låsningar. Låsningar kan ibland uppstå efter misstolkningar av ledens skyddsreflexer där muskel krampar okontrollerat och fixerar leden. Om detta kvarstår blir leden stel. En led kan bli nedsatt av en mängd olika orsaker som - stukningar som ger kvarstående ärrbildningar. -ensidiga rörelsemönster. - muskel obalans som ger hållningsfel. – inaktivitet m m
 
Om en kota hamnat i ett "fel läge"; Det är egentligen fel att säga att en kota hoppat ur sitt läge För att detta ska kunna ske krävs det ofta traumatiska skador. En kota kan vara inskränkt inom sitt rörelseomfång men i ett ytterläge. Det är då som besvär ofta uppkommer.
 
Men jag upplevde mer att hon behandlade mig som en kotknackare och gav mig healing. Visst var det skönt, men inte riktigt det jag tänkt mig.
 
Dock kom det något gott av besöket trots allt. Hon vart intresserad av yoga och trodde nog att hon visste fler som ville komma och prova på. Det kanske var det som var syftet med mitt besök. Inte alltid det man tror =D
 
 
Tänkvärt:
Universum visar dig vägen, men du måste gå den själv
 
 
Onsdagkväll blev det Zumba och torsdag cyklade jag igen. Idag fredag tar jag bilen då jag har en timme rörelse med barnen och behöver ha med en del grejjer.
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0