On my "kortison" rest at home

Jahapp, idag var jag trött på morgonen. Men åkte på VC och tog min sista twinrix spruta samt röntgade min onda axel. Får väl se om det ger ngt?
 
Jag ställde in besöket hos henne som min kollega L bokat tid till för alternativ behandling. Vill inte mixra nu då jag fått spruta. Trodde ju som sagt att inget skulle hända på VC som vanligt... men nu hände det ju ngt.
 
 
Ioch med kortison sprutan igår känns ju armen jätte bra idag... men antar att det beror just på sprutan. Inte konstigt att man har lust att göra massor, åka å jobba, putsa fönster, städa då värken helt plötsligt känns väldigt avlägsen. Egentligen ganska förstående att läkaren vill att man vilar. Är jag på jobbet och känt mig så här bra i axeln, inte kan man ju då låta bli att plocka upp barnen då de vill komma... jag menar, jättelätt att överanstränga en axel som man sprutat in medicin i. Att vara hemma och ta det lungt är nog det bästa då man fått en spruta. Själva grejjen måste ju på ngt sätt få verka för att fungera.
 
Vad gör man då när man ska vara hemma å vila... ja, just nu sitter jag ju här, men mina tankar går till att jag borde passa på att läsa lite. Sånt jag sällan tycker jag tar mig tid till. Har många böcker att läsa som jag köpt men inte hunnit öppna...hunnit har jag väl, men inte öppnat pga jag inte haft ro att läsa.
 
Lite andra tankar denna tisdag är ju...
 
 

Hur hittar man balansen under höstens tid? och ett sätt är väl att titta på maten...

Bra mat är ju våra härliga rotfrukter som finns ute i handeln eller för dig som har trädgård, kanske ute i ditt land.

 

Rotfrukter är fyllda med energi och bäst nu under hösten. Även fulla med vitaminer och antioxidanter. Variera och kombinera, du behöver alla… desto fler färger desto bättre tillskott av nyttigheter.

 

Ett litet tips; Kokta kalla rödbetor med lite olivolja och smulad fetaost eller chèvre är färgstarkt och läckert. Och visste du att rödbetor kan göra att du får bättre kondition?

Genom att äta 200 till 300 gram färsk spenat eller tre till fyra rödbetor om dagen, säger Andrés Hernández.” ska vi kunna öka syresupptagningsförmågan… ja, då är det väl bara att tugga i sig.

 

Så gör du rostade rotfrukter
Rostade rotfrukter gör du enklast genom att skala och skära morötter, rödbetor, rödlök, rotselleri och palsternacka i bitar. Lägg dem i en 2-3-literspåse med lite olja och kryddor. Sätt på en påsklämma och ”göra” runt tills kryddor och olja fördelats jämnt. Sprid ut på en plåt med bakplåtspapper och rosta i ca 200 grader i 20 minuter.

 

Njut av höstens färgskiftningar och unna dig en stund under en skön filt ibland. Gör något som gör dig glad varje dag, och sätt guldkant på ditt ekorrhjul.

 

Min sambo köpte mig nya Zumba skivor, så jag hoppas kunna dansa zumba i yogarummet, förutom att yoga och meditera där.

7 skivor i DVD-samlingen the Zumba  Fitness Exhilarate är revolutionerande för din hemmaträning.
Den kombinerar ren energi med banbrytande design, ljus och ljud och tar dig på en oförglömlig, spännande resa mot en hälsosam och lycklig livsstil. Den är fullmatad med glödheta danssteg, pulserande latinska och internationella rytmer och hårda core-program. Den här uppiggande dans fitness-festen får dig att dansa, rocka och skaka av dig vikten.

Sätt på någon av de sju DVD:erna fullspäckade med brännande het musik och fartfyllda träningsprogram och skaka loss som aldrig förr.  priset var 699 + frakt å dyl så gick skivorna på 827 kr.

 

 

För ett 10 kort zumba mix betalar jag 520 kr. Med den fantastiskt energiska Rebecka som håller passen här i Arjeplog. Så jag tänker inte byta ut passen med Rebecka, utan enbart kompletera passen, då jag ibland har huvudvärk och inte kan åka och träna. Då är det guld att ha zumba hemma i sitt eget fantastiska yogarum =D

 

 

Nu ska jag ju vila min axel, så jag avvaktar tills det gått en vecka, och då har förhoppningsvis skivor samt DVD spelare kommit, å vara klart att installera.

 

 

Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0