Kylan smyger sig på...

Förkyld, huvudvärk och täbbt i näsan, det e vad jag är just nu.
Idag jobb, trots att jag inte alls är pigg, men lite personal och då vill man ju inte svika.
 
Imorgon ska vi ha föräldramöte, berätta lite om verksamheten mm. Vi får hoppas att många föräldrar kommer,som är intresserad av vad som görs på förskolan. Det finns en del diskussioner i omlopp, så vi får se vad som sker.
 
Pga halvtaskigt mående så blir det inte så mkt bloggande idag. Helgen bestod av lite städ/tvätt/ pappersrens och så. Annars har vi sett film, myst och haft levande ljus. Söndag hade vi besök av älgko med liten kalv. Undrar just vart vår lilla ensamma kalv har tagit vägen? Inte sett honompå en månad nu.
 
Gubben har inhandlat snöslunga, om jag glömt att berätta detta.
Vi skulle behöva en ny diskmasklin, men vi får spara lite nu. därför blir det en senare utgift.
 
Jag beställde lite kläder i helgen, en kavaj som jag tyckte var jättefin. Halsband och ring för att bli fin vid enstaka tillfällen =D Jag har ju investerat i en stor härlig dunjacka, som ska bli skön att ha nu vintertid. den kom ju för ngn vecka sen, aningen stor men ok, rymlig är den dock.
I år behöver jag iaf inte jaga vinterskor, som jag gjort de två senaste vintrarna.
 
Här är det -10 grader, så inget regn hos oss. Utan vägarna är täckta av vitt och isarna börjar bli tjockare, så folk är ute och går, fiskar på isen nu.
 
Hjälpte Mor med motorvärmaren nu, jag sände ut sonen för att hjälpa och via datorn satte jag igång hennes motorvärmare. ngn säkerhetsknapp hade löst ut, därför hade den inte fungerat under veckan.
 
Idag har hon namnsdag, min Mor. Så jag passade på att gratta henne, när jag ändå hade henne på tråden.
 
Ett gott GI recept bjuder jag på idag...
 
Vid hallowen kan man dekorera med frosting el dyl.
 

Gi-chokladmuffins med nötter

För 12 st

Goda muffins som kan serveras med grädde och bär. Då blir det nästan som en liten bakelse.

Ingredienser

100 g hasselnötter
½ tsk bakpulver
50 g 70% mörk choklad
1 dl rapsolja
½ dl kakao
3 ägg
1 dl fruktsocker


Gör så här


Mal nötterna fint i en matberedare. Tillsätt bakpulver. Smält chokladen i micron eller i vattenbad. Tillsätt rapsolja, kakao,ägg, fruktsocker och chokladen i nötmixen. Blanda väl.
Klicka ut smeten i formar och grädda 15 minuter i 175 grader. Ät dom som dom är eller klicka på lite grädde och toppa med ex färska hallon eller andra bär.

 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0