Lysande

Fredag...thank you! Känns som en mkt lång vecka, men nu är den äntligen över...dock finner jag att tiden går väldigt fort. Men efter en vecka är det ändå rätt skönt att få njuta fredagens kväll och veta att jag får sova och ta det lungt två dagar framöver.
 
Veckan har ju förståss innehållit jobb, men måndag startade jag med att cykla till jobbet i motvind, det var rörelse på medan, massage på e.m och avslutades med yoga. Tisdagen flöt på och jag hade en massage hemma i min lokal. Onsdagen cyklade jag igen till jobbet och vi gjorde en del utbildnings arbeten med barnen, känns kul och inspirerande. Jag zumbade på kvällen.Torsdag var det ½ dag utbildning med vår jätteduktiga utbildnings ledare.
vilodag på motionen. Fredag körde bil till jobbet, hade 30 min rörelse med barnen, å sen massage.
 
Åkte hem, men hade glömt kvar min högtalare till min ipod, så jag åkte tillbaka och passade då på att handla. hem och åt, svärfar tittade förbi. Vi åkte på Martins möbler och där handlade vi tyg, så han ska kunna sätta upp draperi mot sitt v-rum då han ingen dörr har där. Samt att vi köpte nytt tyg till öppningen under diskbänken.
 
Själv köpte jag en golvlampa till vårt vardagsrum, blev jättebra tycker jag. Bild
 
 
Sambon beställde vinterdäck till min cyckel =D bra, så jag inte behöver vara livrädd att cykla nu under vintern =)
Trots vinterdäck så kan man ju ändå inte alltid cykla, beror ju på om dom plogar vägen förståss.
 
Vi har vitt på backen, möjligen ligger det nu kvar och stannar väl till i slutet av MAJ!!! så d så.
 
Vi har sett ett avsnitt av Hell on Wheels =) så jag fick mig lite ögongodis.
 
Nu antar jag att det strax är sovdags. Ska ju sy lite i helgen...
 
 
Recept...gott!
 

Indisk sötsur gryta (4 port)

1 liten purjolök

2-3 vitlöksklyftor

olja

1/4 litet vitkålshuvud

1 morot

1 röd paprika

1 äpple

1 banan

4 dl kokta kikärtor (eller en burk)

2 msk grönsaksfond

2 dl vatten

1 msk tamari

1 msk äppelcidervinäger

1/2 tsk koriander

1/2 tsk spiskummin örtsalt

Gör så här: 1. Hacka purjolöken fint och stek den i oljan en stund. 2. Pressa i vitlöksklyftorna. 3. Finhacka vitkål, morot, paprika, äpple och banan. 4. Blanda i alla ingredienser och koka 20-30 minuter. 5. Servera med ris och sallad.

 
En tanke inför helgen:
sköt om varandra och gör någon glad i helgen, en kram, ett leende eller varför inte ett vänligt ord!
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0