Nattliga udda drömmar

I natt har jag fryst under mitt täcke, men nej ingen feber.
Jag vaknade till då och då och funderade varför vi har så kallt, jag brukar inte frysa på natten så jag skakar under täcket. hm
 
Drömde däremot en mkt sagoliknande berättelse strax innan jag väcktes av sambon som gick på toa.
 
 
Jag drömmer om två tjejjer... Myra heter den ena, den andra hade inget namn så det hittade jag bara på nu för att kunna skriva ner berättelsen. Blir så rörigt annars.
 

Myra och hennes vän "Bea" bor i ett hyrt hus, i ett av de sämre beryktade områdena. De är studenter. Myra är våldsamt kär i en av ”the bad gays”

 

Myra är med honom den kvällen, de hånglar. Men han har bedyrat att han verkligen inte vill ha sex, utan vänta på henne. Någon vecka innan har hennes kompis Bea praktiskt taget blivit överfallen i huset där de bor, när hon hade umgåtts med en av killens vänner och sagt nej till sex


Plötsligt börjar Myra blöda, de ligger på sängen och plötsligt är det fullt med blod. Myra rusar upp och vill då gärna gå upp och duscha. Killen hon är med hjälper henne att ta av den klänning hon har, men sen vill hon att han går och ropar på Bea som kommer in.

 

Kille låtsas gå ut genom dörren med ett bud som just varit in å lämnat ngt i huset, men rusar upp för trappen till Myras rum, hans tankar är inte rena. Strax efter går Myra & Bea upp för trappen, Myra stöder sig på Bea och hon blöder ymnigt från sidan av kroppen.


Myra undrar om han sett ngt, Bea skakar på huvudet-vet inte säger hon.

 


De kommer upp och Myra går in i duschen, klär av sig linnet och trosa hon haft på sig under klänningen han hjälpte henne av med. Då kommer killen in i badrummet. Bea skriker till, vill att han ska gå ut men han drar bort duschdraperiet, ser Myra naken med ett enormt sår på hela sidan av kroppen som blöder.

 

Plötsligt är de nere i hallen, Bea står vid trappan och Myra och killen sitter vid väggen längst ner i slutet trappan. En kvinna ropar på henne, har en vacker klänning, håret böljar över hennes axlar men hon är helt vit i ansiktet. Hon tittar på Bea och frågar uppmanande var Myra är. Bea stirrar på kvinnan, hon vet vem hon är men pekar in i nästa rum. Kvinnan ser inte vart hon pekar utan lixom svävar upp för trappan utan att se Myra och killen som sitter med ryggen mot väggen, från det rum kvinnan kom in, längst ner vid trappans slut.

 

Att Myra bor i det där huset är egentligen ingenting hon behöver göra med en familj som är förmögen…

 

Lustigt med drömmar, jag är allihopa och ingen i drömmen. vet vad de tänker men är observatör av händelsen. Drömmar är förunderligt spännande och ibland läskiga.

 

 
Vad betyder drömmen, vet inte riktigt?
 
 
 
 

   Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0