Outfiten - jobb -något tips?

Fredag och solen den skiner även idag. Lustigt att man ofta på väderlekskartan kan tro att i fjällen är vädret dåligt, nästan jämnt. Men så är det tack och lov inte i verkligheten, vet inte om man orkat bo här då.
 
Igår drabbades vi dock av en kraftig vind och sent på e.m kom även snö...på tvären då det blåste så kraftigt. Men idag börjar som sagt dagen med sol igen.
 
Somnade sent igår kväll trots att jag la mig hyfsat. många tankar som åker runt i skallen om syster och än det ena och andra.
Ringde min chef igår och sa att jag återkommer till jobbet nästa vecka. Inte för att höger arm känns bra på något sätt, men fick mitt lönebesked igår och fick en chock. Jag har inte råd att vara sjuk, skit vad dålig lön jag fick.
 
Jag får väl kränga värktabletter och hoppas jag kan jobba iaf.
 
Som tur är börjar väl vinterkläderna att bli mindre, på å avklädning av barn. Men det är en tid av mkt blöta kläder nu, vet inte om det är så mkt bättre?!
 

Som vuxen tycker vi kanske det är lite jobbigt med vårblötan – men det gör ju inte våra barn. Det är bara så kul med pölar, gegga med spadar, vatten som rinner och att se vad som händer om man sätter ner foten i ett vattenfyllt hål i den framtinade gräsmattan.

 

 
 
Idag tänkte jag att jag skulle starta med projektet; gå igenom kläder, vad jag ska spara och vad jag faktiskt inte använder.
Det är jättelätt att fastna i bekvämlighetsfällan, jeans, linne och olika typer av tröjor ovanpå. På jobbet är det praktiskt med jäkligt tråkigt. Jag vill hitta kläder som jag skulle kunna känna mig lite finare i, men ändå vara praktiska? Någon som har tips då jag jobbar på förskola?
 
 
Inser dock då jag kollar runt på outfits av olika slag att kanske jag har ganska "rätt" stil men behöver våga med lite mer färg i vardagen =) Annars ser jag ju att det är mkt jeans, linnen och skjortor, jackor mm
 
 
Fint, men tror inte det går att ha just dessa skor på förskola =)
 
 
skjorta, jeans och en stickad väst. fint.
 
Mkt är även Accessoarer... våga ha lite mer på sig.
 
 
 
Var väldigt skönt att yoga och meditera idag.
Måste klippa Chantis (kissens) klor idag, bara måste. Låter som om hon klipprar runt i högklackat på sina långa klor...kanske målar dom röda åt henne. Lite färg så här på vårkanten, nä...skojjade bara. klippning var det!
 
 
Syster har inte blivit sämre, läget ligger på det samma just nu.
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0