Sång i själen

Idag är en ny dag. solen skiner även denna morgon, gött!
 
Igår bestämde jag att jag skulle stiga upp tidigt och återgå till mina rutiner, som jag mår så väl av. När jag har ont, som nu när axlarna och framförallt höger axel värker konstant, så gör jag inte min vanliga rutin dvs yoga och meditera.
 
Men idag blev det av, vilket var jätteskönt. Ni som aldrig provat på yoga eller kanske inte provat meditation har säkert ändå någon gång känt att ni mår så där himla bra att ni gärna fortsätter lite till med just vad som då ger er energi.
 
Idag ska jag försöka mig på att berätta om min meditation. Jag gjorde mitt yogapass för körtelsystemet, sen skulle jag göra en meditation om akal, som jag tyvärr inte hittade musiken till.
Så iställer gjorde jag en annan sång meditation. Jag har valt Kundaliniyoga (eller den mig) mkt för dessa vackra meditationer, som man sjunger.
 
Jag tog en annan sång meditationen; Ek gon kar sa te nam...
Och om du någon gång känt hur din själ sjunger? Så ska jag då tala om att min gjorde så idag. Kroppen fylls med känslor som svämmar över, hjärtat vibrera så du känner det och du upplever en lycka att just då få känna dessa känslor. Har du aldrig haft möjligheten att känna din själ sjunga, så har du gått miste om något och jag rekommenderar dig varmt att finna din väg till just din själ.
 
Jag är en sökare, och jag hoppas jag finner just min väg. Önskar även dig som kanske läser min blogg att även hitta din väg. Min familj säger ofta kommentarer som; Du ska då alltid vara så eljest/ dvs annorlunda. Men när man vikit av från rälset, lämmeltåget och försöker finna sin inre karta, då uppfattas man som annorlunda. Jag har valt att förändra i mitt liv och förändringen känns inte alltid bekväm för min omgivning. Detta gör dock inte att jag vänder tillbaka, för det kan jag inte. Jag formas av livet och det jag söker hela tiden, och det är så livet är. Förändringen kan jag inte stoppa eller inte låtsas om. Den är en del av mitt jag som jag hoppas ska nå ännu djupare in i mitt sanna jag, in i min själ för vishet och klokskap.
 
 
Nummerologins 4e månad.

Relationship Challenges

The number 4 of this month represents issues of process, structure, and order. The polarity of this is how willing we are to shake things up, or break free from the mold, in order to have a more fulfilling life. This will challenge us in the area of relationships, especially in marriage or business partnership. The sentiment, “But I need you to sell your Soul to the company store, so I can have a safe, cozy existence,” could be a part of the unspoken dialogue at play between two people. We will need to speak up, and not get lost in a suffocating silence that is generated from fear-based emotional patterns.

This month is very revealing in its ability to show us where these patterns originate from, thereby allowing us to break free from the seemingly endless cycle of self-entrapment. It doesn’t matter what chronological age you are, nearly everyone is feeling, “What do I want to be when I grow up?”


Översatt:

Förhållande utmaningar

Antalet 4 av denna månad är frågor om processen, struktur och ordning. Polaritet detta är hur villiga vi är att skaka upp saker och ting, eller bryta sig loss från formen, för att få ett mer meningsfullt liv. Detta kommer att utmana oss när det gäller relationer, särskilt i äktenskap eller kompanjonskap. Känslan, "Men jag behöver dig för att sälja din själ till företaget butiken, så jag kan ha en säker, mysig tillvaro," skulle kunna vara en del av den outtalade dialogen spel mellan två personer. Vi kommer att behöva tala, och inte gå vilse i en kvävande tystnad som genereras från fruktan/rädslan-baserade emotionella mönster.


Denna månad
är mycket avslöjande i sin förmåga att visa oss var dessa mönster kommer från, vilket gör det möjligt för oss att bryta sig loss från den till synes oändliga serien av själv-infångning. Det spelar ingen roll vad kronologisk ålder du är, nästan alla känner, "Vad vill jag bli när jag blir stor?"


Aprils horoskop:
The question at this time is, will you do the work (Saturn) to make changes for the better in your life and your social connections, and will you hear Uranus' call for growth and expansion? Or will you sit back, quietly accepting the stuck state of things, waiting until Uranus blows up your prison?
 
översatt; Frågan just nu är, kommer du att göra jobbet? (Saturn) För att göra förändringar till det bättre i ditt liv och dina sociala kontakter, och hör du Uranus uppmaning till tillväxt och expansion? Eller kommer du luta dig tillbaka, tyst acceptera att du fastnat i sakernas/välfärdens tillstånd, och vänta tills Uranus blåser upp din fängelse? (Eller hitta din nyckel.)
 
"The Universe is asking you to confirm with yourself whether you would  like to serve the Earth, to save the Earth, be a sage of the Earth.
 
Earth - the sustainer, the Mother of you, which nurtures you - can you  nurture it back? That which serves you, can you serve it back?"
-Yogi Bhajan, July 23, 1996
 
Översatt; "Universum ber dig bekräfta med dig själv om du vill tjäna Jorden, för att rädda jorden, vara vis utav jorden.

 

Jorden - Upprätthållaren, din moder, vilket har fostrar dig - kan du vårda den tillbaka? Den som tjänar dig, kan du servera/tjäna den tillbaka? "

-Yogi Bhajan, 23 juli 1996
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0