Veckovy under v.17

Blir inte så mkt blogga då jag är borta, så här kommer en veckoresumé, håll till godo.
 
Måndag vaknade jag 07.30 och klev upp, gick ner till Mor å tog mig en dusch, skönt. Sen for vi en sväng på stan och Mor var till frissan, blev jättefin. Därifrån åkte vi till Sunderby sjukhuset och träffade syster som idag inte alls var pigg. Återigen hög feber, så hon var skållhet. Hon lyssnade mest på oss, sa inte så mkt. Jag gav henne lite massage på ben då hennes fotleder var rejält svullna för att få igång blodcirkulationen gav även lite på ryggen . men hon orkade så lite länge.
 
Vi stannade inte så länge, hon ville sova. Så då åkte vi mot stan igen. Tittade inom till systerdotter som inte mår så bra över sin infektion i benet. Hon äter peniccilin och var också jättetrött.
 
Kvällen bestod av mkt prat och vi samlades hos Mor. Imorgon åker mina syskon hem. Tror alla är väldigt trötta mentalt, men behöver få prata. Gick upp till sonen 23.00 och då sved det rejält i ögonen.
Sov dock kollosalt dåligt =(
 
Tisdag gick jag ner till Mor strax innan 08.00 vi åt lite frukost å sen åkte vi till syster. Som idag var piggare än igår. Vi pratade och skrattade lite åt storebror som kan få till det emellanåt. Sen kramades det en del och syskonen sa hej då till syster och vi åkte vid 11.45 tillbaka till Mor där hon stekte palt till Lunch. Vid 13.20 åkte vi så till Kallax, eftersom jag skjutsade syskonen till flyget. Jobbigt att vinka av dom. Det känns alltid lite lättare då vi är samlade.
 
Jag och Mor var hemma och så gjorde vi plättar till middag. Sonen och hans sambo kom också över och åt. Syster A-S ringde från sjukhuset och meddelade att syster antagligen fått en propp i lungan och att vi skulle komma tillbaka till sjukhuset. Så efter maten berättade jag detta för Mor och vi satte oss i bilen och åkte dit igen. Syrrans 3 barn fanns på plats och syster A-S. Vi satt där till 20.00 då lämnade vi sjukhuset för syster verkade trött och ingen större försämring att se på henne. Andningen var tung och hon var självklart jättetrött. Dom har satt in all tänkbar medicin så hon ska må så bra det bara går. Men de kunde inte sätta in blodförtunnande, (för proppen) det skulle inte kroppen klara av.
 
Vi la oss vid 22.00 och jag tog en lånad insomningstablett. sov gott och vaknade först 07.30 på onsdag. Även Mor sov till 07.00 vilket är ovanligt för henne. Men allt tar på våra krafter.
Jag packade min väska, vi åt frukost och så begav vi oss till syster på sjukhuset igen. Hon var ganska pigg idag också, vilket var roligt när man befarar det värsta. Systerdotter hade sovit där med henne och så hon var redan på plats. Vi småpratade lite och jag fick smörja in hennes armar, för hon tyckte de sved.
 
Systerdotter fick hämtning av sin bror och åkte hem en stund, och när syster A-S kom gick jag och Mor ner till restaurangen och åt lunch. Jag sa hej då till syster, då jag senare skulle köra hem mot Arjeplog. Lunchen var inte ngt vidare kan jag säga. Mor åt en kotlettrad (skivad kotlett) den var torr och tråkig, maten ljummen. Jag åt kycklinginnerfilé, ris och en underlig sås som jag bara vågade ta en matsked av, dom hade stekta auberginer, paprika å nåt mer som varma grönsaker men dessa var mest som en slamsig röra som jag inte tyckte var god.
 
 
Efter maten satte jag så av mot Arjeplog och Mor gick tillbaka till syster. Det var tungt att köra, jag kände mig väldigt trött och var glad åt den ringa trafik som var ute på vägarna mot Arjeplog. När jag kör eller åker också för den delen kan jag känna av att känslorna hinner ikapp. För när jag är mitt i det, hinner jag inte riktigt smälta allt. Därför var det extra jobbigt att sitta och köra tre timmar, fick stanna några ggr för att gå ur bilen och röra på mig och skaka av mig lite elände.
 
Kom hem till min verklighet, sambo och kissarna var som vanligt och jag gjorde lite middag innan vi sjönk ner i soffan och tittade på Games of thrones.
 
 
Daenery is The khaleesi. Är seriens starkaste kvinna och jag gillar henne mest. Hon vill ha en armé utan slavar, att alla ska vara delaktig av fri vilja. Sen att hon har tre drakar gör henne otroligt intressant att följa i serien.
 
Utseendet Nakloz ansikte när han insåg att Daenerys talade Valyrian, och därför förstod varje kränkande ord han hade sagt om henne, var ovärderliga.

När Daenerys marscherade ut ur Astapor, med sin armé av tusentals släpande bakom sig och hennes trio av drakar flyger ovan, kan jag undra: Är det någon som ens en chans mot henne nu? (förhoppningsvis ingen, men helst vill jag att hon slår sig ihop med John snow som hade blivit ett fint par)
 
 
 
Hemma: Tyvärr mår inte magen så bra, är ju känslig mot mjöl (gluten) så att äta både palt och plättar (mjölmat) gjorde magen i uppror. Fick springa på toa hela kvällen och mina maggaser luktade ruttet =( hmm, inte kul. Somnade inte förrän runt 02.30 trots att jag var jättetrött. Vaknade 08.00 och steg upp, gav kissarna mat. Dom verkar glada att matte är hemma =) få mat på morgonen istället för mitt på dagen då bara husse är hemma.
 
Idag skiner solen i Arjeplog och det har tinat en hel del sen jag åkte till kusten. Känns iof lite udda att åka hem då syster fått en propp och man är osäker på hur länge hon klarar sig. Men ibland måste jag få andas lite emellan, när jag bor "borta" får jag ingen egen tid för mig själv. Jag kan inte heller yoga och meditera så jag tappar lite fotfästet. Detta är viktigt för mig och hittar jag inte min egen balans är det svårt att vara stöd för andra och orka själv. Samt att jag behöver få äta min egen kost vilket jag kompromissar lite med då jag inte är hemma.
 
 
 
Jag yogar gärna tillsammans med min kisse, dock inte henne på bild =D
 
 
 
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0