Medvetet omedveten

Ta inte livet för givet. Ofta väcks medvetenheten först om något är fel, om vi har ont, är sjuka eller ledsna. Det blir så påtaglig då. Det är svårare att väcka medvetenheten när man är glad, att ge en kärleksfull tanke till ryggraden som servar oss eller fötterna som bär oss, att känna tacksamhet över att man är frisk och kroppen fungerar.
 
 
Genom yogan, låt din medvetenhet vakna på yogamattan och sedan få mer och mer utrymme i ditt liv, växa och bli större. Hjärnan behöver tränas. Meditera och träna på stillhet. Mata hjärnan med rätt saker. Det är ditt liv. Du väljer fokus och din sanning.
 
 
Yoga är en möjlighet att förstå sig själv. Är man inte medveten om sig själv är det svårt att vara lyhörd för andra. Släpp förväntningar, krav och kritik – bara låt det hända! Släpp egot. Utsätt dig inte för saker som skadar dig själv eller andra. Våga säga både ja och nej till saker. Att våga säga nej ger ofta en belöning istället för den konsekvens man varit orolig för.

 

Det är lätt att sugas in i negativa tankar och då går tankespiralen snabbt nedåt. Det tar längre tid att bygga upp en positiv spiral, men varje ögonblick är en möjlighet att byta fokus och börja. Ta en paus med förlängda andetag. Hitta en plats som kan bli din oas. Låt naturen ge dig kraft – kom ut! Vad väcker ett leende på dina läppar? Vem ger dig energi? Ta emot och ge.

 

Trots att jag flera mornar haft en overklig känsla att jag antagligen inte orkar yoga, då sömnen blivit bestulen av min axelvärk. Men som ett trollslag, då jag ändå satt mig på mattan, tonat in och gjort mitt pass...förstår jag inte varifrån motståndet kommer. Jag känner mig nöjd och positiv till dagen på ett helt annat sätt än om jag struntat i yogan. Det är helt enkelt enklare att leva efter ett yogapass.

 

Jag känner att den irritation som finns inom mig pga tröttheten ändå är hanterbar, än om jag inte hade yogat, då hade den troligen varit svårare.

Mitt pass för styrka och ödmjukhet är fantastiskt svettigt och härligt att börja sin morgon med =)

 

Försök att inte bara leva livet utan istället UPPLEVA livet.

Visst, jag har ännu några skolor och läror att lära mig, men min strävan är ändå varje dag, att uppleva mitt liv i nuet...trots motgångar och sorger har jag fått mitt liv till skänks...det finns en mening, jag är en puzzelbit i det stora hela. Trots att jag inte alltid förstår dess mening.

 

 

 
Visst är det lätt att slå på sig själv än att berömma det du faktiskt utför.

 

 
 
Trevlig kväll!
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0