Onyheterna 20130822

Finns det några nyheter, eller upprepar jag bara dag från dag?

Kanske är det så, just nu händer det inte så speciellt mkt. Vi har väl inte riktigt kommit igång på jobbet med det pedagogiska arbetet så just nu är det mer inskolning å lära känna varandra på nytt.

 

Själv har jag värk i min axel, som är sjukt irriterande... men peppar-peppar, aningen lite mindre värk under dagen idag. Sover iof fortfarande dåligt och humöret blir emellanåt ganska off, helt enkelt. Blev sjukgymnastik igår 15.30 efter jobbet.

 

Har skött svärfars hund Sally idag, gått ut med henne och gav henne mat i morse då han åkt till Piteå för koll av pacemakern. Det var skönt att vara ute och gå på lunchen.

 

Idag hade jag tänkt ha en fastedag... typ så här...

1 ägg (som består av 75 kcal/ägg) Frukost + 2 fincrisp

 

Just vattenmelon, rödlök och fetaost smakar riktigt gott ihop! (Lunch)

 

Cashewnötterna med sin salta smak funkar klockrent till kycklingen, grönsallad (middag)

 

Å en limebit i kallt vatten är kanon gott (passar även till varmt vatten på morgonen)

 

 

 

 

Men det blir antagligen I morgon;

 

Steka 150 gram kyckling (150 kalorier), paprika (ca 20 kalorier) ett par matskedar lågfett-laktosfri turkisk yoghurt (ca 40 kalorier) och en tesked gul curry som vi köpt i en asiatisk affär, skulle tro att det endast blir ett tiotal kalorier då man använder relativt lite till en stor portion, samt några cashewnötter . En skvätt soja på det och mumma! Till det blir det en härlig grönsallad med babyspenat, gurka och det funkar ju alldeles utmärkt – och är endast fem kallisar...

 

Totalt kommer jag då upp till 490 kcal. =)

 

 

Idag blev det Frukost; havregrynsgröt (1,5 dl vatten + 3/4 dl havregryn, hallon ½ dl och nötter ½ dl. 1 dl laktosfri mjölk till.

 

Lunch: 1 dl kokt fullkornspasta och ½ dl kycklingfärssås (hade med mig hemifrån) sallad

 

Middag; 1 bit, ca 100 gr Lax, grönsallad, vatten

 

Kväll; Fruktsallad på 1 äpple, 1 bit nätmelon, 5 physalis, 1 kiwi, ½ banan (gotta)

 

 

Jag har beställt lite kläder och fick dom idag. Bara baskläder, inget direkt spännande =/ men, men.

 

 

Igår fick jag ett tråkigt besked (igen) En av min sons bästa vänner har dött, endast 26 år gammal i blodcancer.
Leukemi, eller ”blodcancer” i dagligt tal, delas - utifrån celltyp och hur snabbt de sjuka benmärgscellerna delar sig - in i fyra typer, som var och en delas in i olika undergrupper.  ALL (Akut lymfatisk leukemi) drabbar varje år bara ungefär 100 svenskar, framför allt barn och ungdomar. Majoriteten av dessa får en standardiserad cellgiftsbehandling och 80-90 procent botas.

 

Men tyvärr gick inte Cristian (smeknamn Moon) att rädda. Min son hann träffa honom veckan innan då han var i Svenljunga, vilket han är glad över. Men ändå kom det som en chock, en jättemysig kille. Positiv, pratglad, social och snäll... vad är det för mening? Blir så ledsen.

 

Vi ska skicka blommor och sätta in pengar på cancerfonden. suck... kan inte hålla tårarna borta, detta är så hemskt. Så många fina människor som lämnat oss detta år. 2013 är verkligen ett 13 otursår!

 

Sambon beställer lampor/lysrör i parti och minut... hans nya lysande hobby!

 

 

Dagens tänkvärda är kanske malplacerad...men vi behöver den.
Mirakel inträffar.. Om du tror på dem!

 

Dags att Unna dig själv...
en härlig start på tillbaka till jobbet. Varför bara "fira" semester och ledighet?

 

Titta runt efter någon ny träningspass, kurs du vill gå, en ny bok du vill läsa, en ny promenad runda, ett nytt recept att laga efter, en ny gammal låt att lyssna på, ge dig själv en härlig behandling, massage tex.

 

Njut av hösten. Gå i skogen och se de vackra färgerna snart träden klär sig i, njut av den klara luften och andas långa djupa andetag =)

 

 Å ett GRATTIS till min syster som ska bli Farmor =) dvs min systerson J ska få sin första bebis.

 

 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0