Rutschkanan ner

Vaknade i morse med min dröm klar i huvudet. Jag drömde att jag och min son skulle gå från Arjeplog till Lycksele. Han tog cykeln och cyklade före och jag gick. Jag gick jättelänge, förbi hus och solen var varm, svettigt och jag gick, det var tungt och långt. Tänkte att jag vid nästa busshållplats skulle se om jag kunde åka buss, men busshållplatserna var väldigt långt ifrån varandra så jag hittade ingen. Gick förbi en gård, där kom en ung kille ut och bar en massa grejer från ladugården, han snubblade och ramlade, jag frågade hur det gick, men fort var han uppe och sa att allt bara var bra. Sen kom jag till en rutschkana som jag satte mig ner och åkte, tänkte att oj vad fort det måste gått med cykeln som min son hade här. Eftersom rutschkanan var en del av vägen?? Jag gick på vägen men jag nådde inte fram, utan det var vägen som var min huvuddröm.
 
 
i Drömmen slutade dock inte rutschkanan i vatten...den bara fortsatte =)
Om jag gör en drömtydning på min korta dröm...kanske det skulle vara ngt att jag går på min tänkta väg, min son tar sin egen även om vi är sammankopplade. Vid ett parti på min väg går det väldigt fort fram, så jag känner det i baken då jag åker nerför rutschkanan. =)
Mötet med den unga killen kan vara ngt som att jag möter någon på min väg som hamnat utanför sin väg, men tar sig upp igen?
 
 
Läste detta ang väg; Din riktning i livet, idéer eller önskemål som styr riktningen. Om vi älskar att ta hand om andra, kan dessa känslor direkt koppla oss på vägen av healing, omvårdnad, medicinsk praxis. Stigen symboliserar därför den riktning som din dominerande känslor. Stigen har använts som en religiös symbol för tusentals år, och här innebär i vilken riktning din personliga tillväxt mot helheten tar dig. Det är vägen erfarenhet du beträder medvetandet, eller pre-medvetande, förlorade i naturkrafterna och instinkt, till frigörelse och individualisering av ditt själv på ett medvetet förverkligande av din inneboende väsen, på alla nivåer. Så den vägen kan bara säga - ditt livs resa.
Det är inte första gången jag drömmer om just rutschkana, vilket är lite spännande, vad just den biten står för?
 
Idag är det iaf söndag, och jag vet inte riktigt varför, men min högra axel värker så jag blir snart galen!! ok, galnare eller tokigare än vanligt. kruxet är väl att visst kan jag gå på Vc och få en kortisonspruta, men det hjälper ett kort tag och sen är det tillbaka... så vad gör jag?
 
 
Dr. Eva (dvs min egen undersökning) berättar; Slemsäcken (bursa subakromialis/subdeltoideus) blir vid överbelastning vätskefylld och symtomgivande. Denna slemsäck är förhållandevis stor (som en öppen hand) och täcker därmed över flera strukturer i axelleden. En inflammerad eller irriterad sådan provoceras framför att av att den klämms mellan vävnaderna i det subakromiala utrymmet då armen lyfts uppåt (eleverar). Den kan även provoceras då någon av dessa intilliggande vävnader aktiveras.
 
 
Smärtan börjar ofta spontant utan orsak och kan drabba alla åldrar. Den är placerad utsida axel, ner längs utsida överarm och ibland även utsida underarm. Det kan göra ont antingen vid rörelse av armen, vid vila eller kontinuerligt både dag och natt. Kronisk slemsäcksinflammation har dålig självläkning och kan pågå till och från i åratal. (kul?)
 
Bursit beror för det mesta på att leden överansträngts, men den kan också vara en del i en reumatisk sjukdom som till exempel reumatoid artrit (ledgångsreumatism), gikt eller pyrofosfatartrit. Ofta drabbas bursor kring knäet, armbågen, höften eller axeln. Tillståndet hör till gruppen mjukdelsreumatiska sjukdomar.
 
 
Behandling är alltså kortisonspruta och träning!! Och inget ger speciellt bra lindring. Läste dock att kinesisk akupunktur kan vara en lösning, MEN det finns inte i Arjeplog. Blir dyrt om jag ska åka till kusten 1 gång i veckan för att göra detta.
 
Jag har sovit jättedåligt länge nu, och det påverkar verkligen humöret och orken. Igår blev det inte heller så mkt gjort, har lixom tappat stinget just nu. Mår illa av alla tabletter och får huvudvärk av för lite sömn. Nä, en hängning kanske skulle föredras, så man kunde fly livets plågor...suck!
 
 
Idag vilar jag från yogan, mår verkligen inget vidare. varken fysiskt eller mentalt. Blir enbart lite meditation och hoppas det ljusnar.
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0