Solig söndags mix

Idag är det då söndag. Solen skiner in genom fönstret och idag skulle jag då väga mig.
Blev såklart inte jättelycklig, då jag kämpat i 6 veckor och jag har endast tappat 2,5 kilo på den tiden. Suck.
 
Så läser jag om böcker som har rubriker; Kan jag så kan du? VEM säger att det skulle funka på mig, bara för att det fungerar för ngn annan? Underliga rubriker måste jag säga.
 
Om jag skulle lita på kostdagboken, så skulle det ta 17 veckor för mig att nå min idealvikt. så i December skulle målet vara nått. Och går det så här i snigelfart kanske det är december 2014 dom menar??
 
I helgen hade jag en dipp, föll med näsan i sockerträsket-pang!
Jag har ätit en hel påse popcorn, cheddarpopcorn vilket motsvarar 2000 kcal och en hel påse nappar 330 kcal, Hmm Otroligt att popcorn var så full av kcal. vågade inte titta före jag åt, kikade på kcal då påsen var uppäten. Bra sätt att stoppa huvudet i sanden =) Men det är det dubbla kcal på ostskruvar...så det så.
 
 
Övriga synder; På jobbet under dessa 6 veckor har jag även fallit för citronkaka med glass (vi hade stängningsdag) dagen efter åt jag ytterligare en bit. kcal på den vet jag inte, men... egentligen fick det inte plats i min kcal tabell, gissar jag.
 
I fredags åt jag också en bit kaka på jobbet (jobbet är nog en av mina fällor, där jag faller för frestelser)
 
Iaf så helgen rent matmässigt varit strålande nyttig (bortsett från popcorn och nappar)
Motionen; Yogar dagligen så svetten rinner.
 
Igår lördag åkte vi till stugan + 21 grader i skuggan och njöt, det var så Oootroligt fint väder, en sommardag. Jag pyntade i gäststugan =) och vi grillade kyckling över elden och jag åt sallad till. sambon åt grillad kött med potatissallad.
Fredag ville gubben ha grillmat från frasses, han åt ett skrovmål och själv handlade jag en grillad kyckling på konsum. Föll dock för 4 chiliceese ca 510 kcal. uch så dåligt mitt samvete mår.
 
Men, enligt 5:2 metoden ska man ju kunna unna sig lite och inte bara följa strikta tabeller.
 
Idag blir det iaf att yoga 1 tim, klippa gräs ca 40 min och äta:
 

Frukost/lunch kl 11.00;
Mixa 1 dl mild lättyoghurt 0,5 %, 1 dl frooch, 1 bit banan, 50 g, 1 dl hallon. Häll upp i glas!          

160 kcal/port

 20 kcal/per brödskiva fin crisp + 1 ägg 78 kcal = 98 kcal

1 ägg med 1 skiva fin crisp och rucolasallad

 

Middag ca 18.00; 1 port 240 kcal/port                  
Evas ugns Fisk

1 potatis
1 morot
2 dl vatten
1/2  fiskbuljongtärning
150 g vit fiskfilé t ex torsk
1 tomat

Vitlöksströssel:
rivet citronskal
1/2 finhackad vitlöksklyfta
en nypa flingsalt/ citronpeppar

 

Till; hackad rucolasallad

 

Så här gör du

Skala potatis och morot. Skär dem i bitar. Koka det i vatten med buljongtärning i ca 5 min. Skär fisken i bitar och tomaten i skivor. Lägg ner det ugnsfast form i ytterligare 10 min. Strö över strösslet.

 

Idag 498 kcal

 

Ät bara två måltider, (frunch) lunch och kvällsmat. Varje måltid får bara innehålla 250 kalorier.

Drick bara vatten, te och svart kaffe.

 

 

  • Ät allmänt hälsosamt. 
  • Ät minst 600 frukt och grönt per dag.
  • Ät främst fullkornsprodukter.
  • Ät främst mejeriprodukter och pålägg med lite fett i.
  • Spara in på sockret och andra tomma kalorier.
  • Undvik flytande kalorier.
 

Följer du 5:2-dieten kan du räkna med en viktminskning på cirka ett halvt kilo i veckan samt ett mindre midjemått.

Det är den engelske läkaren Michael Mosley som står bakom 5:2-dieten. Han har skrivit boken "The fast diet" som toppar bästsäljarlistorna i både USA och Storbritannien.

 

Idag har sambon lovat putsa fönster, men han har begett sig till stugan för att pensla altanen. Svärfar åker iväg igen på en av sina resor.

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0