Sommarväder

Idag har dagen just börjat sprida sin värme, i skuggan är temperaturen nu vid 11.00 redan 20 grader...Varmt!
I solen givetvis ännu varmare då.
 
Jag har sovit hyfsat inatt men runt 04.00 vaknade jag av värk i min högra axel, så då var det bara att kliva upp och ta sig en citodon och försöka slappna av så jag somnade om.
Steg upp 07.30 av att Chanti (min kära hårboll) var fruktansvärt hungrig enl. hennes högljudda jamande. Så jag steg upp och gav monstrena mat =) då gick dom och la sig att sova igen, mätta å belåtna. Själv kokade jag mig vatten och tog med detta till yogarummet.
 
Satte igång med min yogaträning som tar ca 1 timme, därefter vila till avslappnings cd, meditation och avslutning.
Detta augustipass är tungt, blir så svettig att det rinner nedför pannan och utefter ryggen innan jag har yogat klart. Men det är skönt, att få ta i så jag svettas och efteråt är slut i musklerna men pigg i sinnet.
 
Idag blev det Frukost; 1 portion havregrynsgröt, hallon, nötter och 1 knapp dl mjölk (laktosfri) då den nu tog slut.
2 koppar te.
 
 
Lunch; 1 smoothi på 1 banan, lite hallon, lite mango, 1 dl naturell yoghurt och ½ dl froochen juice. 3 finn crisp med tunna skivor camembert ost.
 
Jag har städat trädgården efter takläggarna, för det var fullt med gammal isolering, frigolit bitar, gammal spik, plåt mm så jag fyllde två skottkärror, sen krattade jag. Detta jobbet skulle min sambo ha gjort igår, men tror han har semester?
Därefter har vi klippt gräsmattan, han tog den nedre delen av gräsmattan då det är så tungt där, men den övre delen är större men lättare att klippa.
 
Städat område!
 
Tog ut Chanti en stund, men hon vill inte stanna ute så länge förrän hon vill in igen.
 
Middag: Vi grillade. Blev grillad kycklingfilé, till den råstekte jag en st sötpotatis, färska champinjoner, squach. Gjorde sallad.
Sambon åt kött och potatissallad.
 
 
 
Smakade smaskens, det vita är fetaoströra: 2 dl creme frech+ 1 dl fetaost+ olivolja+salt å peppar.
Supergott till grillat.
 
 
Min sambos val på tallriken;
Kött, potatis sallad och en klick fetaoströra... ingen sallad!
Jag föredrar min tallrik =)
 
 
Vi har varit ute och cyklat ikväll, blev en tur på 40 min, känns bra och roligt att göra ngt tillsammans =D
 
 
Min tanke nu inför jobbstart är att de dagar jag kör 5:2 ska jag ta min phyllisfrön, för annars verkar jag bli så fruktansvärt hård i magen (vilket är jobbigt)
Då måste jag äta frukosten innan arbetet och ändå sitta med i barngruppen då det är lunch (det kan vara en prövning) då man inte äter själv. Iof är maten sällan speciellt aptitretande, så...det går nog.
 
 
Nu e det kväll, ska sitta på altanen med sambon en stund och njuta en kopp te.
 
 
 
Trevlig kväll!
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0