Very old pics

Idag har jag varit hemma, man får nämligen inte återvända på förskolan förrän 48 timmar efter att man så att säga slutat spy eller så. Nu slutade jag spy ganska tidigt runt 10 ich igår... pep jobbet å sa att jag kommer imorgon...hm, det tyckte dom inte. Jag skulle då inte kunna komma å jobba förrän efter ca 11, då det gått de där 48 timmarna. så, då får jag vara hemma imorgon också då. Dom var extremt rädda att ev. bli smittade.
 
Jag har haft ont i huvudet och magvärk även idag, men inte mer än så. På eftermiddagen har det varit ganska bra.
Svärfar var hit med julklappar och jag har tagit fram tomtarna idag =) Blir lixom mer julstämning då.
 
Även slagit in lite klappar men är sjukt orolig, två av mina paket som jag har skickat efter har ännu inte kommit. HJÄLP!!
Jag hoppas varje dag på ngt livstecken, men nä...
 
Svärfar fick ett uppdrag att åka på grans å köpa hyllor, kanske kan jag sätta upp dessa imorgon. Dom ska vara i gästrummet. Det gick på 700 spänn, inte billigt trots att man bara köpte sågade skivor och 4 konsoller.
 
Hittade lite gamla bilder då jag städade, en är på en ung son =) han är väl för söt. Tror han är 11-12 år?
 
 
Han ville ha en lång sidolugg eller vad jag ska kalla det =)
Nu är det skägg han vill ha.
 
 
Hittade hos Mor min en mkt gammal bild som är tagen av brors vän Roger D utanför vårt hus, på baksidan.
Jag tror jag är ca 10 på bilden.
 
 
I bakrunden står en stor lekstuga som min pappa byggde åt oss. Älskade den lilla stugan =)
Den invigdes av mig då jag fyllde år, något år innan denna bild togs.
 
 
Kanske blir det att steka köttbullar och revbenspjäll imorgon?
 
Å så är dom igång igen
Ny rovdjurspolitik. I det politiska beslutsunderlaget fanns intervall inom vilka verket hade möjlighet att fastställa antalet rovdjur.

Med ett undantag, lodjuren, valde verket det högsta värdet inom respektive intervall vilket för vargens del betyder 270 individer.

Det händer däremot att lokala populationer av vargar tynar bort. Ett lokalt hot kan till exempel vara genetisk utarmning på grund av så kallad fragmentarisering. Det innebär att det har uppstått isolerade ”öar” av vargar som genom sin geografiska begränsning drabbats av inavel.

 I Sverige levde vi till den 17 augusti 2011 med ett politiskt beslut om max 210 vargar och 20 föryngringar. Det beslutet är nu upprivet och yttrande från EU inväntas om hur vargpolitiken ska föras. För närvarande ser licensjakten på varg ut att kunna återupptas i januari 2014.

 

 

 

 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0