Livshotande...

Igår kväll blev det jobbigt. Sambons son fick återigen åka in akut, andra ggn denna veckan. Han åkte in tisdag och stannade till torsdag och nu igår kväll igen.
 
Han har fruktansvärda smärtor i magen, dvs i tarmarna, dom gav honom morfin och något annat dunder medel, men hans smärtor var visst så jobbiga att inget verkade hjälpa. Nu måste den sjuka delen av tarmen opereras bort, då det gått hål i tarmväggen. Vid detta tillstånd släpps ut bl.a. vatten, proteiner och giftiga ämnen i bukhålan, vilket är ett livshotande tillstånd. Därför tar de nu bort 10 cm av både tunn och tjocktarm. Det kan krävas två eller tre operationer och mellan dem behöver "patienten" ofta en tillfällig stomi (”påse på magen”), till vilken tunntarmen leds.

Om ändtarmen är frisk kan tunntarmen senare ledas ner till och sys fast i ändtarmen.

Men om ändtarmen är inflammerad och måste tas bort finns tydligen en möjlighet att göra en s.k. bäckenreservoar, dvs. göra en ny ändtarm av tunntarmens sista del. Ibland måste stomin bli permanent.
 
Vilket jag hoppas inte sker, för det är inte så frächt att vara 26 år och ha stomipåse.
 
Sambon kanske ska nog åka till skellefteå i dag, han är dock rosslig i halsen. Men antar att jag blir hemma med katterna. Han vet ju inte hur länge han behöver vara där? dvs han vill ju vara där tills tillståndet förbättrats mm. Jag kan ju inte vara borta från jobbet igen, var ju hos Mor då hon blev sjuk.
 
Så jag vet inte riktigt vad som sker... Världen håller lixom på att falla sönder omkring mig. Mina egna nära och kära och sambons son nu oxå... Jag vet att detta påverkar mig, känner det varenda dag numera. Blir trött och hittar inte riktigt min balans trots att jag mediterar varje dag. Skulle behöva åka bort och få samla energi och yoga/meditera bland yogaenergier.
 
Sen alla förkylningar och baciller som virvlar runt oss. Slår ut immunförsvaren och även dessa tar energi.
 
 
Jag ber en bön till Universum och alla änglar, Låt oss återfå livslusten, låt sjukdommarna klinga ut, låt våra kroppar läka och låt oss finna lugn och harmoni i våra själar för att kunna fortsätta livet ut på vår tänkta livsväg. Korta den inte för snabbt, ge oss en ny chans. Jag hoppas du hör min bön!
 
 
 
Dagens tänkvärda
"Hjärtat är lyckligast när det slår för andra"
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0