söndagspåsen ihopknuten

Idag är mitt andra öga drabbat av ögoninflammation...suck! Kul, både att få och berätta, nä jag är ironisk. Varken kul med det ena eller andra.
Jag har iaf haft en flitens lampa tänd idag.
Jag gjorde gryta åt svärfar, Tog 2 tim med koktiden, som sambon sa var riktigt god och det var ju bra.
Jag bakade sockerfri kladdkaka, vart oxå god
Gjorde köttfärsbiffar åt sambon, av den köttfärs som jag inte använde igår då vi åt Tacos.
Sen har jag dammsugit hela huset
Städat kattlådan och lagat middag.
 
Idag blev det stekt kycklingfilé med champinjonsås, råstekt potatis och sallad. Smakade gott.
Svärfar kom vid 16.15 och då fikade vi kladdkaka, Te/kaffe.
 
Sambon har varit ute och skottat lite tak, höll på att sträcka sig i axeln...
 
Sen hjälptes vi åt att klippa klorna på våra två busfrö, Mango och Chanti som ingen av dom uppskattar detta nöje.
 
Var tvungen att ringa syster E igen, då jag inatt hade en läskig dröm efter allt prat om begravningar mm. Hon fick hjälp av syster A-S idag att handla =) Bra! Men det var som vanligt hos henne, vilket med andra ord inte är ngt annat än igår. Är det bra, nä, men inte sämre än igår iaf.
 
Ikväll ska vi se en gammal film, som jag antagligen kommer att gråta till. Det är en djurfilm, och hur vi människor inkräktar på deras liv, å hur det då kan sluta.
 
Igår satt sambon och såg Hockey, Luleå mot Skellefteå, å sistnämda vann =(
Själv låg jag i fotöljen i sovrummet och såg film, som var seg. Sen såg vi melodifestivalen...men ingen låt har jag fastnat för ännu. Vilket skämt....suck!
 
Idag har solen strålat, ett fantastiskt vinterväder om man haft en sambo som ville vara ute =) med skotern tex...
Men jag hade ju kunnat åka ut och sparkat eller nåt, men jag valde att vara inne med matlagningen å dyl istället, så då får jag skylla mig själv.
 
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0