Vabruari

Kallas visst denna månad, för att så många måste vara hemma med sina barn i dessa förkylningstider. Dock känns det som om vi vuxna, föräldrar, kollegor på jobbet är lika mkt sjuk.
 
Jag mår inge vidare, har ont i huvudet och är extremt trött, värker i bihålorna och är allmänt tjock i näsan och hostar. Har dock ingen feber med det s.k allmän tillståndet är på minus.
 
Igår var det områdesmöte på jobbet 17-20 och det var tungt. Cycklade hem efteråt -24 och hade svårt att orka, var helt slut då jag kom hem.
 
Sambon hade pratat med sin son och hade bestämt sig för att inte åka ner till honom idag. Där är vi ju verkligen oense. Men han väljer ju efter sitt huvud, trots vad jag tycker. Hade varit annorlunda om det var omvänt. Men vi är olika så även om jag inte håller med om det han beslutat får jag ju ändå acceptera det.
 
Kan inte veta varför han egentligen inte åker, men så är det.
Hans son mår mkt dåligt och ligger fortfarande kvar på sjukhuset. Det är väl tur att hans Mor är där iaf.
 
Det är kyligt ute, så idag vill jag ha skjuts till jobbet då min kropp inte är frisk. Visade sig på morgon att sambo skulle vara hemma pga värk i sin nacke. Ja, då får han skjutsa mig, eftersom han inte vill ha någon bil stående utan motorvärmare ute i kylan, idag -27.5
 
Kyla....
jag behöver värme. ska ha Varma kläder. Äta Varm soppa, grytor till mat. Te som värmer och gärna bastu/ångbad, fotbad, varmabad. Värmande ord :)

Tänkvärt
Man får starkare ben i uppförsbacke.
Milton Lyckert

 
Bästa värmande ord igår var från sonen: Jag har blivit anställd under 1 år, med LÖN! Åh, så bra gjort av honom...lönar sig att vara flitig.
Det värmde hjärtat mitt oerhört, han får göra det han gillar och då gör han det bra. =D
 
 
Ett värmande recept.
 
HET Kyckling gryta
1 kg tärnade kyckling fileér
3 stora vilöksklyftor ( krossas hackas)
2 röd lökar grov hackade
1 stor färsk chilifrukt röd hackas med kärnor
1 msk paprika pulver
1 tsk tandoori krydda
1 tsk curry
1 tsk flingad chili
1 tsk salt
En kniv udd av vardera
ingefära, koriander, ( torkad krydda)
3 hackade tomater
en burk cocosmjölk ( bara det feta)
3 dl grädde
 
Gör så här:1. Lägg en klick smör i grytan sätt i alla filerna i tärningar. Låt bitarna få lite färg.  2. Sätt ialla kryddor och låt sjuda i hop, tillsätt tomater och lök. 3. låt koka i hop när det börjar bli torrare till sätt grädde o cockosmjölken ( tips ställ kockos mjölken kallt då har det feta stelnat i ytan lätt att bara ta den delen då) 4. Låt grytan sjuda i 30 min smaka av salt 5. Låt nu grytan puttra tills den har reduserat i hop och krämig 6. Gott till: bryn lite blomkåls buketter i olja och kryddar med curry. Eller Bulgur, Ris
 
 
Nu jobb, mellan 9-18 jättekul...suck!
 
 Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0