En magnum glass/ campeva

Exempel: 1 timme rask promenad = 315 kalorier = 1 Magnum mandel (men nästan 6 st Piggelin!)
Då kan man ju fundera om det är värt det?
 
Så, eftersom jag mkt sällan äter just magnum glass, pga laktosintolerans och mängden kalorier känns det gott att gå promenader utan att bli sugen på just magnum... isglass hör ju mer till min favorit, vilket jag skulle kunna äta nästan 6 piggelin som motsvarar en magnum. Oftast äter man sällan 6 isglassar heller på raken... vad jag vet.
 
Idag
 
 
FREDAG, Dag 5
 
Sov länge, till 09.00. Ingen kisse väckte mig före det. Har haft väldigt ont i min axel, så idag ska jag ut och gå vaukarundan + upp på silverhatten för att få backträning. Hade tänkt mig ett yogapass och hopprep 2x 3 min. det är väldigt tungt att hoppa hopprep, mkt värre än jag trodde. Jag älskade att hoppa rep då jag var ung =) men, det var då det (och utan övervikt) Men... Det blev enbart promenad idag, känner mig lite öm i benhinnorna samt lite kramp i en mellantå. Får byta skor om jag går imorgon, kanske dags för barfotaskorna igen.
 
Det blev steg idag; 13652 steg = 9,3 km på 1.50/h (promenadstegen)
puh
30 min avslappning på spikmattan.
 
Frukost; 1 kopp ingefärste, 1 msk linfröolja, 5 Algtabletter och 1 msk psyllisfrö, 2 dl smoothie och ½ liter vatten
 
Lunch; 1 smoothie  1 banan, hallon, mango, pressad juice och 1 dl havremjölk (från morgonen)
2 ägg på rågbröd, lite majonäs (inget smör) vatten + 1 kopp ingefärste
 
 
Middag; Laxpaj. Gjorde en pajdeg av bovetemjöl, bakpulver, ½ dl smör (laktosfritt) och 1,5 dl havremjölk.
 
På pajskalet blev det idag; 3 skivor kalkon skinka, färska champinjoner, en bit squach, fetaost, 2 bitar lax skurna i tärningar, ½ röd lök, broccoli samt haricovert. täcke av en burk creme fraiche och kryddor; använde citronpeppar på laxkuberna, nypa salt och ½ fiskbuljong i creme fraiche täcket.
 
i Ugn på 225 grader i ca 25 min. Blev gott!
 
Gurka och tomat med pumpafrö på sidan.
 
 
 
Är inte sugen på sött längre, vilket känns bra. Är heller inte lika hungrig som jag brukar, vilket jag tror beror på psyllisfröna.
 
 
Sambon och svärfar har nu enbart golvet kvar att snickra i förrådet =) Det blir jättefint.
Nu lite tv titt innan sängen... inget "fredagsgott" idag inte =)
 
 
Steg totalt idag 15189 steg
 
 
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0