En vanlig vardag

Måndag morgon började sambon telefon ringa 04.00 för ngt larm som gått. Han jobbar jour, så då ska han ju alltid vara tillgänglig. Men inte får jag ngn ersättning för förlorad sömn...suck... Borde man inte kunna kräva sånt?
 
 
Sen somnade jag om, men visste ju att min klocka skulle ring 05.30 då jag öppnade på förskolan idag.
Jo, trött var väl förnamnet =) men tog moppen å åkte på jobbet.
 
 
Under dagen på jobbetskurade jag ute förrådet, plockade ut allt som var där, 20 trehjuliga cyklar, plastlastbilar, traktorer, hinkar å spadar och allt...
sopade och en av sommarjobbarna fick spola rent leksakerna. lämnade och dags för Lunch, in å duka och äta med barnen, hade lilla vilan idag och höll på att somna själv, skönt ibland att få ligga en stund.
 
 
Därefter ut och då hade mina snälla kollegor plockat in alla cyklar och grejjor igen...Men kruxet var ju att cyklarna skulle spolas och så även golvet. Så då var det bara att plocka ut alltihopa igen, å sen in efter renskurat golv och spolade cyklar, puh...
 
 
Tog ut friskvårdstimme idag och åkte hem, pratade med Mor och sen hade jag en massagekund som överansträngt sig och blev glad och tacksam över att jag kunde hjälpa redan idag.
 
Övrigt denna dag gjorde jag så sallad till middag.
 
per portion:
 
1 kycklingklubba
lite grön salladsmix
avocado
rädisor
gurka
tomat
fetaost
4 olika oliver (grekiska, mkt goda med kärnor)
gul paprika
lite lime ovanpå
 
Himmelskt gott!
 
 
 
Tvättat två maskiner med vita handdukar, som jag använder till massage.
 
Tittat lite Tv å snart dags för sängen, är ju ganska trött efter dagen som varit ganska full av jobb.
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0