Ny vecka-friska tag!

Vaknade på morgon då det lät som om ngn gick på taket. klev upp 08.10 och tittade ut. Jo, nu är takgubbarna här och ska lägga nytt yttertak på yogarummet, där det läcker in vatten (inte så kul)
 
Idag är det då vecka två i min
 
 
 
Började dagen med en msk linfröolja (och nej, det smakar inte bättre ännu)
5 tabletter ur min brk med alger
 
Sen var jag tvungen att ringa veterinären då chanti haltar och har gjort så nu några dagar. har klippt klor och försökt känna. hon verkar dock inte öm någonstans och hon äter som hon ska.. men kolla vill jag, så inget är fel.
 
 
 
 
och efter det samtalet (fick tid på onsdag då han är i Arjeplog) så tog jag så på mig barfotaskorna (inte helt lätt att få tårna på rätt plats)
Hade hoppat i träningsbyxan och träningslinnet, tog träningsjackan (en tunn sak, för att slippa mygg) och pumpstavarna.
Gick 15 meter och upptäckte att STOPP, min MP3 vill jag ju ha med mig. Musiken i öronen gör att jag håller takt och även ändrar steglängden till olika låtar. därför känns den som ett måste i skogen (fast det borde räcka med naturens sånger) Men för mig är mp3 ett bra medel för att ändra takten i stegen.
Då gick jag tillbaka och hämtade denna och ut och gå i skogen. idag blev det 10351 steg vilket innebär 6,8 km
 
Tog mig en dusch och sen var det dags för frukost. idag är det 5:2 konceptet.
 
Till f.m drink blev det idag en grön boost smoothie
 
Innehåll;
 
1 banan
1 citron
1 lime
100 gr färsk spenat
1 knippe färsk mynta
1 msk färsk riven ingefära
1 dl fosen juice då jag ingen apelsin hade hemma
 
Även min avocado var dålig, så den fick jag slänga trots att jag köpte den igår 0-(
 
Du kan även slänga i mandel och några istärningar en varm sommardag. (L, kommer du i helgen ska du få smaka)
 
Mixa i blendern och voila, en jättegod, syrlig hälsodryck.
 
Drycken höjer matsmältningen. genom att mixa allt tar kroppen lättare upp näringen och enzymerna som hjälper till vid matsmältning.
Drinken är faktiskt riktigt god.
 
 
Annat grönt man kan boosta kroppen med är:
bladgrönsaker, ruccola, grönsallad, grönkål och mangold (skrivit om den förr)
Alla färska örter som basilika, oregano, timjan, körvel, gräslok, rosmari och dill.
ja, det mesta gröna vi har går att utnytja alldeles utmärkt.
 
Rekommenderar också boken; Grönt för livet av Victoria Boutenko 2012 (adlibris 177 kr) om du finner det gröna intressant.
 
Ett tips är att det är bra vid mensvärk att dricka grönt, då grönt påverkar hälsan positivt mkt mer än vi tror.
 
Efter denna dryck ska dagen bestå av mkt vatten
 
Yogapass, möjligen ute i stugan idag då solen skiner. Har dock inte bestämt mig ännu, hur jag ska göra med målningen i gäststugan.
 
 
kl: 00.40 sen uppdatering. Blev yoga 45 min + meditation totalt 60 min i stugan, dock ingen målning. Underbart att yoga utomhus =)
 
 
Middag; bladspenat, tomat, gurka, paprika, salladslök och ½ bit stekt hallumiost samt 1 msk fetaoströr från igår. mkt gott.
 
 
Kväll; te, vatten
 
Blev dock filmsugen, så till filmen blev det så mixade frysta hallon och mango, ca 1 dl "frosen" bär gotta =)
 
 
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0