Lördagsfilmen vi såg på

Sonen steg så upp 11.45 och redo för dagen. Vi åt frunch och sen skulle han ladda musik, vilket dock tog längre tid än vi önskade. Men 14.00 kom vi då oss iväg, jag och sonen. Samtidigt som svärfar landade vi i stugan som kom dit å skulle basta.

 

Jag hade blommorna från Eva, som skulle planteras och så lite praktiska info åt sonen som gärna ville vara ensam i stugan för lite mental återhämtning, fiska med båten, elda, fixa fiskspö för gäddfiske i vassen och tälja lite med kniven. Grilla sig lite mat och njuta livet i stugan =)

 

Jag stannade bara till 16.00 och strax före åkte svärfar för att äta ute. Kom hem och sambon satt och fixade med sonens dator som krachat.

 

Gjorde middag, idag latmans kost. Hamburgare/kycklingburgare med bröd å pommes i ugn. Känner mig trött.

 

Har idag fått iväg Victorias studentpresent som jag fann i Luleå samt skickat den lilla presenten jag lovat åt bror. Fick även två andra beställningar som jag gjort, en åt syster å en åt Mor. Dessa ska dock sparas till annat tillfälle. =)

 

Idag blev det inte så mkt mer gjort, messat lite med sonen som tydligen gjort lite mer. Men han verkar trivas därute själv.

Vi såg film, den hette DREDD ( sonen tyckte om denna) och det var en sån där framtidsfilm, mkt skjuta och blod… var väl ok, men inget wow.  "Dredd" tar oss med till de tuffa gatorna i Mega City One, den enda oasen i det ödelagda riket Cursed Earth. Judge Dredd är den mest fruktade av de så kallade Street Judges, de som har makten att genomdriva lagar, att döma andra och att ha ihjäl dem på fläcken – om de skulle tycka det är nödvändigt...

 

Så, I grunden väldigt ointressant. Varför ville man göra detta till en filmatisering av seriefiguren Judge Dredd egentligen? Här finns ju inte mkt som kan liknas vid handling och story om karaktären. Kunde lika bra vara vilken sci-fi shooter som helst. Men i det stora hela så är det en helt hyfsad actionrulle. Glad att nybörjaren (the rookie Anderson) var med, annars vet jag inte ens om jag orkat se filmen. Men hon gjorde den ju lite ”mänskligare” trots att hon var en mutant i filmen.

Skådisarna : Dredd: Karl Urban, Nybörjaren; Olivia Thirlby, Ma-Ma prostituerad ledare: Lena Headey

 

 
Dredd: Karl Urban, Nybörjaren Anderson; Olivia Thirlby
 
Och nä, man fick aldrig se hur han såg ut under den fula hjälmen.
 
 
 
Men hittade en bild av honom, så här ser Karl-Urban ut iaf =)
 
 
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0