Framme i Halmstad, begravningsdagen

 
 
Kom till slut fram till Göteborg och Landvetter, och se...där stod min syster och min bror ivrigt vinkade åt mig. Min föresats var att jag inte skulle gråta så fort jag såg bror, (hade visualiserat och redan gråtit) så jag klarade det trots allt, fast det var tungt.
 
Vi gick till bilen och jag fick äran att åka fram med bror vid ratten, blir fort åksjuk då jag sitter bak och inte ser vägen. Så har det varit sen jag var liten, så att åka är ok men det är desamma om jag åker buss, längst fram eller jag blir illamående. Tyvärr släpper dom inte fram någon i flyget, så där får jag stirra ut på molnen på sidan. Men kan inte åka i mittengången, då känns det väldigt obehagligt.
 
Vi hade en föresats att åka förbi lillebror som ligger i Varberg efter operation för sin axel, och att de fått operera om honom igen. Tyvärr fick ju inte tag i vare sig bror eller hans fru Elle, då vi inte visste vart han låg eller om han fått åka hem igen. Så då åkte vi vidare till Halmstad utan stopp.
 
Vi kom fram till Lägenheten som han har mitt i centrala Halmstad. Efter att vi varit förbi Ica å handlat lite mat. När vi pustande kom upp för trappen, stod redan Malin och Per där (Malin är brors dotter) De följde med in och vi pratade och satte in varor, drack kaffe och tog en macka å vips var klockan 21.00 och Malin med sambo åkte hemåt.
 
Vi satt däremot och tjöta lite innan syster gick och jag och bror fortsatte prata. Mkt om Lena, minnen, känslor, upplevelser och vi hade en mkt fin pratstund. Vid 01.30 gjorde vi oss klar för sängen och la oss, för att samla kraft till denna dag, fredag och begravning.
 
Ett sista farväl till Lena på hennes färd upp mot universum. Dom får en skatt, universum. Lena var en underbar person som många, många kommer sakna och många kommer bära med henne i hjärtat under många år framöver.
 
Jag har inte sovit så gott i natt, mkt värk i kroppen. Mycket spänningar och mental rädsla över att måste ta detta farväl och för hur bror ska palla dagen. Jag är glad att han tog en sömntablett igår, eller inatt och hoppas han ännu får sova en stund till.
Jag steg upp 07.00 (vaknade 06.55och 07.00 ringde telefonen, så då var det kört att somna igen) och har gjort ett kort yogapass och mediterat Waheguru 11 min, men de minuterna har aldrig gått så fort som i morse. Jag kände att jag behövde verkligen meditationen och balansen den ger denna dag.
 
Idag kommer många att besöka kyrkan i Harplinge, och hela 91 personer kommer på minnesstund och kaffe efteråt. Det kommer bli en lång dag för oss alla.
Lenas mormor och morfar ligger här.
 
 
 
Om kyrkan:
 
 
Namnet är lånat från kyrkbyn (omkring 1300 Harpælyung). Det innehåller ett ord besläktat med verbet harpa vara stel, styv och ljung ljunghed.
 
Kyrkan är av sten med torn samt högre och bredare korparti med korsarmar och absid i nyromansk stil. Den invigdes 1893.
Källa: Nationalencyklopedin
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0