Morgondimma

Vi la oss igår kväll och jag somnade, känner mig rätt mentalt trött nu för tiden.
 
Vaknade missorienterad, var jag hemma, hur ser mitt hem ut? tankarna virvlar, söker i mitt minne efter hemmets konturer i min omtöcknade hjärna. Kommer fram till att jag nog är hemma iaf. Kravlar mig upp ur sängen, måste upp, det är mörkt och mitt i natten.
 
Det bränner, syran tvingar sig upp i min strupe, jag klöks, mår illa och halsbrännans syra har letat sig ända upp i näsborrarna, försöker svälja bort det, hostar, kräks, hostar och sväljer. Letar förtvivlat efter samarin, men inget finns kvar i skåpet.
 
Dricker lite ramlösa, känns aningen lite bättre, lägger mig...2 min, upp igen och syrans envisa brännande känsla är åter uppe i strupen. Tar mig till köket, hittar lite fil, kanske kan det dämpa lite. Inser att jag måste köpa hem typ gaviscon el dyl för såna här hemska nätter.
 
Lägger mig igen och det känns som om detta ska bli en lång sömnlös natt... vilket det blir. Svårt att ligga ner, halsbrännan åker upp och ner, får sätta mig upp, innan jag åter kan ligga ner igen. Sömnen blir oregelbunden och vid 04 är jag uppe igen på toa. Känner mig trött, trött och hoppas jag ska få sova lite. Av ren utmattning somnar jag, dock med en mkt lätt sömn, för magen är inte med mig...bara emot mig.
 
Varför får jag då såna här nätter? Jo, jag åt 3 sillbitar och 2 tunna skivor gravad lax igår till middag, och magen straffar mig.
Jag hoppas alltid att jag ska komma undan med denna typ av mat, men det är likadant vareviga gång. När människor i min omgivning tycker jag är "jobbig, du äter ju inget" så är detta min anledning. Visst vill jag vara som alla andra, men min kropp vill inte.
 
Att ha IBS, Magmunsbrock, laktos och glute överkänslig gör att jag får välja bort mkt av det jag tycker om. Är det någon idé att förklara, nä... Det är bara som det är, och jag kräver inte att ngn ska förstå. Jag lever ju, och inget större fel på mig. Får bara välja det jag stoppar i mig, så farligt kan det väl inte vara?! Vissa nätter känns det som ett dyrt pris, bara.
 
Klockan blev 08.00 nej, jag vill inte stiga upp. Sambon var på toa, kom och la sig igen. 09.00 ett mess, kollade...var från Telia, suck. Tittade på klockan 09.00 men kollar i telefonen igen, 10.00? men, jo...sommartid blev det ju inatt. Oj, samvetet låter mig inte ligga längre, upp och ta tag i livet.
 
Stiger så upp och ger mina pratglada kissar frukost. tittar på högen på skänken, just D...räkningarna måste visst göras idag. suck, tar högen med mig och går och sätter mig här vid datorn. Gör räkningarna och inser att sonens sparade pengar får gå till mat denna månad, då hans sambo inga pengar får. Där rök diskmaskinen dom så innerligt hoppades på. Lider med dom. Alltid dessa pengar som aldrig räcker.
 
Igår hittade jag en diskmarskin på blocket, har vi tur kan jag köpa den till dom. Så får vi ta en ev. skuld till mig senare då sonen ev. får ett jobb. Fast hoppet är litet efter 4 snart 5 års arbetslöshet.
Såg så lovande ut då sambon hans fick studiebidrag, så hon kunde hjälpa till med sin del av hyran. Kruxet är ju att sonen inte har körkort el bil, så problemet då blir...finns det ngn som ka hjälpa honom hämta en maskin? Ser mörkt ut, får väl se om det blir ngt köp eller om den snart är såld.
 
Dagen har idag gått otroligt fort, tiden bara rinner i en hastighet som gör mig trött. Hinner inte med. Har iaf lagat middag, samt 3 matbackar åt sambon. Mina tankar går till syster, kanske ska jag ta mig till Luleå ändå... kan ju vila axlar där, likaväl som hemma. Mor låter känslofull, ledsen om vart annat, livet är tungt just nu för oss alla, på olika sätt.
 
Luleå spelar match idag, sambon tittar. Jag vet redan att Luleå vinner =D kände det på mig redan innan de startade idag.
 
Har även varit flitig och skrivit 4 veckors matsedel, för det är så trist och tråkigt att inte komma på vad man ska äta. jobbigast då man jobbar båda två på heltid.
 
 
Dagens Tänkvärda

Sömnen sorterar tankarna och städar undan i hjärnkontoret. Vi får plats med en ny dag, en ny känsla och nya upplevelser på vägen.
Det är nästan så man kan ana sig till doften av såpa på morgonen!
 
Drömmer en hel del just nu, inatt då jag sov så illa också. Då handlade drömmen om dagis, lekande, busiga barn att klä, tid att passa mm =)
Kan betyda: Drömmar om barn förebådar goda saker. Om du ser barn leka kan du njuta av glädje, goda
nyheter och stor lycka i livet.
 
Och, barn: Avser de egna känslorna av beroende och sårbarhet, kanske till och hjälplöshet och maktlöshet, men ofta visar behovet av kärlek, stöd och vård, men kan också ses som verkliga minnen från din egen baby / barn / huva.
 
 
Kollade mitt horoskop: Tvillingarna Vecka: 14  (2013-04-01 - 2013-04-07)                                 
Svaret på dina böner kommer inte med en stor skylt med ditt namn på. Men när du ser något som verkar ha med din värld att göra, ska du utgå ifrån att det är för din skull. Bara för att svaren inte kommer i den form du hade väntat dig, innebär det inte att de inte är helt underbara och kanske även helt rätt.
 
Övrigt om mig som person; Personer födda i Tigerns år behöver en  tydlig och stabil partner som kan dela deras mentala djup utan att känna för mycket sympati. När de väl funnit en sådan partner och de litar på honom/henne finns de inget de inte kan göra när det gäller kärlek. De är så kreativa! När de väl hittat sin kärna blir de fantasifulla och kreativa  människor som kan ha en innovativ inverkan på sin omgivning genom sina tankar och handlingar. 
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0