All helgona helg 2013

Lördag, vaknade av att min kisse Chanti jamade och ville att jag skulle vakna 05.00 Nej tack! Vände på mig och satte en öronpropp i örat. Hon väckte mig även runt 06, 07 och 07.45 gav jag upp och steg så upp för att ge kissarna mat. Man kan då tro att dom håller på att svälta ihjäl...som dom håller på under morgonen.
 
Chanti ligger på sitt klösträd i köket, nöjd och mysig
 
Efter att dom ätit gick dom givetvis och la sig att sova!! hm. Jag ringde min Mor å kollade läget och vi pratade en timme om allt möjligt, dels besök hos nära och kära som gått bort och tankar kring detta. Sen blev det lite dagens dubbel och så berättade hon att hon blivit bjuden på tacos igår.
 
Pratade med min bror G igår kväll, han har fullt upp med att packa ner och göra sig redo för en flytt till sitt nyinköpta hus. Det har ska göra först då han fått kontraktet är att såga ner den vildvuxna trädgården. Det är otroligt mkt buskar så huset försvinner. Han har hittat ett hus lite utanför H-stad centrum och det är en hörntomt samt skog framför entrén på andra sidan vägen. Mkt fint område. Det är en del renovering som behövs, men han tar det lite pö om pö. Själv tycker jag om att renovera och planera så jag hade inte haft ngt emot lite projekt.
 
Jobbade igår och när jag åkte hem körde jag förbi pizzerian och köpte en kyckling och en kebab rulle åt mig å sambon till middag. Inte så bra för min mage, men jag orkade helt enkelt inte laga ngn mat idag. Känner mig så totalt trött och slut. Så jag bestämde mig att sluta ta blodtrycksmedicinen och se hur det går.
 
Vi såg en film The heat med Sandra Bullok och Melissa McCarthy som spelar huvudrollerna, som två poliser med väldigt olika personligheter. När de paras ihop går ingen säker, inte ens de själva.
Det var lite för mkt. Jag såg 30 min i början och sen såg jag slutet och det räckte lixom. Däremellan pratade jag med bror G, vilket var bättre än filmen =)
 
 
Pratade även med sonen, som skulle ut på Hallowen fest hos B-K. Han hade klätt ut sig till en skräckfilms karaktär...men kommer inte ihåg vem han skulle vara =) Får kolla med honom, och har jag tur kanske, kanske jag kan få en bild.
 
Idag blir det kanske en sväng ut och gå i mina nya icebugs skor =) (pris 1795:-)Som jag igår fick av min snälla sambo.
Dom är jättesköna, inte helt lätt att få en sko som sitter som juten på fötterna när man skickar efter. Dessa var supersköna.
 
Sambon var ledig igår fredag så han hade sett till att det fanns lite godis om vi skulle bli utsatta för "bus eller godis" barn. Det kom dock inga barn, så det är nog inte så många som är ute på Hallowen grejer här i Arjeplog..
 
 
 
Ikväll tänder vi ett ljus för våra nära och kära..
 
 
En ros för er fina som lämnat oss i år...
 
 
 
 
 
 
 Min kära syster Elisabeth
 
Min svägerska Lena
 
 
Och vi tänker även på sambons lilla mamma som gick bort 2010
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0