Falina

En gång i tiden, så långt tillbaka i tiden som min "ungdom" dvs före 20 fyllda skaffade jag och min dåvarande sambo en hund, vår första som vi döpte till "Falina"
Hon var en engelsk setter. Så himla fin... Men då hon var valp tuggade hon sönder min vinröda cowboyboots som jag var kolosalt rädd om... varför hade jag då dom i hallen, tillgänglig för små valptänder kan man ju då undra?
 
Ja, troligen slarv, hade glömt dom framme och åkte till jobbet, troligen lite sen, som jag halva livet varit (tidsoptimist) fram till en dag då jag insåg att jag var självisk i mitt sätt att låta andra vänta, när jag insåg att det var respektlöst började jag passa tiderna. =) tänk vad man lär sig av livet.
 
Jag och min ungdomskärlek separerade efter fem år och som den jägare han var (jagade fågel med henne) så behöll han hunden, vilket givetvis var rätt. Men jag saknade henne länge. Även hundar tar en stor plats i ens hjärta.
 
Ibland kan jag tänka tillbaka och le, för då var jag ung och rastlös. Kanske inte den lättaste att leva med.
 
Här får ni en gammal bild av Falina, min första hund och kärlek.
 
 
Det är ju snart December och jul, med allt det innebär.
 
Min sambo på den tiden ville inte ha hund i vardagsrummet, så lydig som hon var låg hon vid ingången till vardagsrummet och tittade sorgset på oss som satt därinne och hon inte fick vara med.
Idag och några hundar senare kan jag förstå hans vilja, men själv vill jag inte stänga ute mina djur. Varken i hundgård eller vid tröskeln.
 
Däremot vill jag inte ha min hund i soffa eller säng, där går min gräns.
Inte ens mina katter har jag haft i sängen, ända tills dagens sambo. Hans (vår) Mango, sover i sängen och numera tom under mitt täcke!! Vad hände?
 
Jag tycker inte om att bli väckt mitt i natten, å Mango vill ha uppmärksamhet hur många ggr som helst under nätterna. Får han inte komma in under täcket, stångas han och försöker gräva sig in under täcket, eller sätter sin blöta nos mot mitt ansikte så jag vaknar å släpper in honom. suck!
Nu när han kommer upp i sängen lyfter jag upp täcket å han kryper in och vi kan båda sova.
 
 
Överraskad idag. Fick ett samtal av fina brorsonen Andreas =) Åhhh, så kul att prata med honom. Det var sååå länge sedan. Vi surrade väl på en 40 minuter, sen skulle han basta med flickvännen sin.
Fick iaf uppdaterat att hans son Timmy fyller 18 år nu i dec...? 18 år? När hände detta? sist jag såg Timmy var han väl ...ich 8-9 kanske?? hjälp, vad gammal jag börjar bli. =´/
Och lite om hans firma som blomstrar.
Så grymt skoj, det värmde så i hjärtat.
 
Nu lite Tv, är aningen seg idag men jag öppnade på jobbet, sen hade jag en massage kund. därefter svärfar på besök... två ggr. Fick hjälpa honom med en usb sticka som han behövde få tömd. Han vill att jag gör en fotokalender i julklapp åt sina vänner. bra idé. även om jag får göra jobbet... he,he.
 
 
 
  Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0