Nya tider

Jag drömde en stark dröm under morgontimmarna som satt kvar i mitt minne. Oftast blir det delar av drömmen, men så pass att jag kunde skriva ner det och söka ngn förklaring. Detta gjorde även att jag la en stjärna, med tarot korten på morgonen och de svar jag fick får du läsa här.
 
Om det är av intresse för ngn annan än mig själv, vet jag inte. Jag använder ju min blogg till lite dagbok, för att gå tillbaka och läsa själv på. Därför kan det ju bli en hel del om mig och mitt inre i denna blogg.
 
Just nu känner jag mig ganska vilsen. Jag känner inte igen min utsida, dvs jag ser mig i spegeln och där ser jag en trött, trist och rätt ful person. Jag har väl aldrig, vilket många säkert någonstans kanske känner igen sig i, men jag har aldrig ansett mig se "bra" ut. Mitt utseende har varit ok i mina ögon, jag har accepterat mitt yttre, ett måste helt enkelt. Dvs inte oroat mig då det kommer till ytan.
 
Men just nu känns det som att ytan påverkar mig och min inre vånda. Jag känner mig ful och vill inte se min fula nuna i spegeln. Jag våndas över en del saker, som verkar speglas i mitt yttre skal... vilket gör att jag får lite ångest då jag möter mitt fejs i spegeln.
 
Tiden just nu är att jag förändras, är i ett förstadie till klimakteriet och jag förändas framför mina ögon, det är läskigt och jag har svårt att acceptera mig själv just nu.
 
Min stjärna enligt tarot idag:
 

Ditt utgångsläge:
Stjärnan (17): Stjärnan är din inre visdom. Drar du detta kort i meditation står det för att du har släppt det gamla och ser dig själv på ett nytt sätt. Det står för helande och att bli healad. Hopp och inspiration finns här och det kan vara bra kanske att ta till att skriva, måla, vara kreativ och detta kan komma till en helt plötsligt. Kortet visar också en stark intuition och kontakt med andevärlden, men också kontakt med människor över avstånd, kanske internet.

Möjligheter och risker:
Kärleksparet (6): Detta kort står för kärlek. Det kan stå för en passion, kärleksrelation, men också kärleken till sig själv. Kortet visar ofta en varaktig relation och inte bara en flyktig förälskelse. Det står för val i relation, om man ska gå vidare eller bryta upp. Kommer det upp med kort nummer 13 kan det visa behovet av en förändring, kanske separation, eller att något som varit konfliktfyllt i relationen är klart och färdigarbetat. Kommer det tillsammans med kort nummer 15 kan det stå för en låsning i relationen. Om du inte har någon relation när du drar detta kort visar det att d u är mottaglig för mer kärlek i livet och kommer kanske att attrahera in en man/kvinna i livet.

Det som kommer:
Eremiten (9): Detta kort står ofta för ett inre sökande, där du behöver ge dig tid att söka svaren på det du frågar om. Kortet handlar om att dra sig undrar och det kan tyda på ett behov av att hellre drar sig undan, vara i tystnaden och vara meditativ än att vara bland människor. Om kortet kommer upp när frågan gäller en relation kan det på att man känner sig ensam i eller att man söker vägar för att hitta en lösning i situationen.

 

Min nattliga dröm handlade om att jag kom till ett klosterliknande fängelse och jag tappade stora delar av mitt i drömmen väldigt röd-orange:a glansiga hår? Jag var instäng, men ville genom en annan kvinnlig fånge få ut ett meddelande; säg till min dotter att jag älskar henne, hon är meningen med mitt liv. Jag hann förmedla meddelandet kvällen före hon blev fri... och jag blev kvar

 

Det sista? Jag har ju ingen dotter, men det kanske betyder mitt inre barn?

 

Drömtydning:

Din dotter vanligtvis representerar dina känslor, dina mer feminina eller mottaglig sida.

Rädsla för att vara bunden eller omfattas av andra människor, eller fångade av omständigheterna, äktenskap, arbete. Skuld om gärningar eller önskemål, fånge av moraliska övertygelser, idéer, åsikter eller känslor, beroende på drömmen.

Se om du kan upptäcka vad det är du gör för att hålla dig själv tillbaka. I försök att utveckla en relation, kan vi bli fångade av känslor av beroende pga vad andra eller våra föräldrar vill, eller ville, att vi ska göra eller vara. Om du oroar dig för fel, kan du inte möta den utmaning som är det nya, så fängslad av din rädsla.

 

Förlusten av hår handlar om sin fysiska och andlig styrka, så vissa psykiatriker säger att förlusten av hår representerar sexuella begränsningar, nekar till sexuella känslor. Håret kan också representera dina tankar och intellektuella livet. Eller så kan det symbolisera spiritualisten av sexualiteten.

 

Som den tiger jag är enl. det kinesiska horoskopet:

Tigern är oerhört talangfull, på gott och ont, den är inte alltid ödmjuk och kan vara temperamentsfull. Tigern kärleksfull och gillar att hjälpa till. Tigern kan vara långsint och förlåter sällan en som sårat den Som älskare är Tigern passionerad och romantisk, men med en svartsjuk ådra. Tigrar är känslomänniskor och vill leva livet fullt ut. Som partner kan de vara svåra att tygla och de kan vara mycket grälsjuk.

 

keltiskt horoskop, Mitt fikonträd; Fikonträdspersoner är mycket känsliga. På samma sätt som de upplever sina känslomässiga toppar granskar de även sin själs plågsamma djup. Om dessa personer inte hittar ett tydligt mål med livet tenderar de att hamna i en spiral av lidande. Eftersom de ofta är så känsliga visar de ett hårt skal mot omvärlden för att skydda sin mjuka kärna.

 

De kan lätt ses som mentalt svaga och oförutsägbara. Fikonträdspersoner behöver en tydlig och stabil partner som kan dela deras mentala djup utan att känna för mycket sympati. När de väl funnit en sådan partner och de litar på honom/henne finns de inget de inte kan göra när det gäller kärlek. De är så kreativa.

 

En tuff omgivning skulle inte ge dem utrymme att utvecklas. Särskilt i ung ålder behöver de mycket ömhet och omtanke så att de kan öppna sig mentalt och utveckla säkerhet. När de väl hittat sin kärna blir de fantasifulla och kreativa människor som kan ha en innovativ inverkan på sin omgivning genom sina tankar och handlingar.

 

 

Nu dags för Yoga och igår samt idag har jag en massagekund. Vilket känns bra att jag har en liten kundkrets som är återkommande.

Solen skiner faktiskt in genom fönstret idag. Igår gjorde jag tre fotokalendrar åt min svärfar som han ville ge bort i julgåvor. =)

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0