Rengöring

Genom att rensa ut gör du dig av med stagnerad tung energi och lämnar utrymme - fysiskt, mentalt och själsligen - för ny energi och nya möjligheter att kunna komma in i ditt liv.

 

Att leva den du är nu och den du vill vara och utvecklas till. Inte den du var för två år, fem år eller kanske 20 år sedan. Frågan är: Hur vill du leva ditt liv?

 

Själv vill jag syssla med yoga, för barn, vuxna, alla åldrar... och

 

 

jag vill hålla på med massage

 

 
Ayurvediska Yoga Massage

En massage som löser upp spänningar

och stelheten i din kropp.

Förbättrar blodcirkulationen, lymfsystemet

och nervsystemet.

Stärker ditt immunförsvar och förbättrar

utrensingen av gifter.

Stödjer känsligmässig och metala balansen och välmåendet.

 
 
Den är på många sätt lik Taimassage, som jag utbildat mig inom, men där använde man inte olja. så det ska bli spännande.
 
 
Hur går det till? Yogamassage utförs på en madrass på golvet. Hela kroppen behandlas alltid under en behandling. Massagen görs med sesamolja och örtpulver. Massören använder händer, fötter och sin egen kroppstyngd i behandlingen. Behandlingen avslutas alltid med en avslappnande ansikts- och huvudmassage. 
 

Jag känner stor lust just nu för förändring, i huset eller inom mig. Jag har anmält mig till en Ayurvedisk yogamassage, en steg 1 kurs på två dagar i november. Denna kurs hade jag tänkt gå för två-tre år sedan, men nu ska det bli av =)

 

Detta kan jag utveckla min klassiska massage med. känns spännande.

 

Och genom att hålla ordning och ha en ren och fräsch miljö omkring mig/dig påverkar mer än vi tror. Likväl som en rensad och ren miljö lyfter dig i positiv anda rent energimässigt så tynger en rörig, överbelamrad och smutsig miljö ner dig. 

 

Det yttre både speglar och påverkar det inre och tvärtom. Tänk om det är så att du kan påverka ditt välmående och din framgång här i livet genom att se över, rensa och städa i din omgivning?

 

Tänk om det finns flera vägar och pusselbitar för att själv skapa balans och välbefinnande i livet? Hjälp till självhjälp. Frågan återkommer: Hur vill du leva ditt liv?

 

Rena energin

  

När en rensning i det yttre i form av att rensa i röran-aktivitet väl är gjord, kan det vara dags att ytterligare fördjupa reningsarbetet med hjälp av en renings ceremoni av ditt utrymme (Space Clearing ceremoni.)

 

D v s att jobba på ett energimässigt plan med att rena rummen och att även sända ut och bjuda in de positiva intentioner du önskar förverkliga i ditt liv och leverne. På det privata planet, i ditt yrkesliv eller för ditt företag. Likväl som för bostaden i sig.

 

 
Känner mig lite piggare ikväll och hoppas jag kan åka på ABC utbildningen på torsdag. Vi ska ha föräldra utbildning på kvällen så det blir en mastodont dag 07. 30 -20.30 Hinner förhoppningsvis hem och äta middag innan kvällspasset.

 

 
Dagens tänkvärda
 

"Att se en värld i ett sandkorn och en himmel i en vildblomma. Hålla oändligheten i sin handflata och finna evigheten i en timme”

 

 

 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0