Times goes by

Tiden är ngt vi sällan kan påverka speciellt mycket, den går ibland sakta, ibland bara går den eller som det känns denna höst, den rusar. Jag upplever att tiden springer iväg, jag upplever att jag knappt hinner med den rusande timmen... dagarna, sekunderna...
Vintern är redan här, snön ligger på marken och minusgraderna är obevekligen här, gör mig frusen och kall. Dock inte idag, för idag har vi så helt plötsligt slaskväder? och ngn plusgrad... men det råa är inte mkt bättre än den bitande kalla graden.
 
Det slaskiga är bara så mkt tristare, man blir blöt om fötterna, barnen på förskolan blir blöt överallt, så hur vi än vänder på det just nu, så e det BLÖTT.
 
För att återgå till tiden så gick veckan som var med stormsteg.
Tisdag kväll kom jag hem efter min semester, onsdag jobbade jag dock trots en stor trötthet i kropp och knopp. Torsdag höll jag föräldrautbildning till kl. 20.15 och på fredag var det så dags att ha personalträff med kollegorna på Hornavan hotell.
 
Vi spa;ade... kallas det för SPA bara för att man har en bubbelpool som rymmer 6 personer? tydligen. Vi satt i denna nästan en hel timme, sen dusch och klädde oss för lite middag. Vi hade beställt buffé, laktosfri!
Var den det? Nej. Dom erbjöd gravad/rökt lax (som jag inte kan äta pga magen) sallad, kött, och potatisgratäng och kyckling som ej var laktosfri... så jag fick äta lite stekt potatis (ich) lite lökringar och fick vänta medans kocken lagade till en kycklingfilé till mig, UTAN ngn sås...torrt och tråkigt. De bjöd även på chokladkaka, dock inte heller laktosfri så då fick jag en klick vaniljglass...imponerad - typ inte, och detta fick jag då betala 200 kr för. + 100 kr för att sitta i deras bubbelpool??
Har en hemma... billigare att sitta där, men vad gör man inte för att få umgås lite utanför hemmet =)
 
 
Tur det var trevligt att umgås iaf. Åkte hem och mådde illa, då jag åt lite bröd (gluten) och så sent på kvällen.
 
Lördag, en hemsk huvudvärk som slutade med migränanfall, så där rök den lördagen =(
Söndag, hade mindre huvudvärk men orkade vara uppe, yogade och sen var vi ut och gick en liten sväng, jag å sambon. Bakade en sockerfri/glutenfri kladdkaka som vi bjöd svärfar på.
 
Bjuder er på det goda receptet nästa gång =)
 
 
Har inte ens hunnit packa upp mina väskor sen jag kom hem, pust. Livet och tiden rinner ifrån mig och mitt blodtryck skenar all värdens väg... 175/110 är inte ok att ligga så här länge på...
 
Idag måndag har jag jobbat och på måndagar har vi alltid möte så vi slutar allihopa kl. 18.00. Idag kändes det tungt, då helgen gick så väldigt fort, fast dagen gick fort idag också. Men trist då det var mörkt då jag åkte hem. snön vräker ner just nu, men det är visst storm hos syster.
 
 
Fick mail förra veckan om en healingträff med min gamla vänner, hade varit jättekul att träffa dom. Men att bo i Arjeplog ger mig inte så stora val att åka till Luleå hur ofta som helst. 26 mil enkel väg, det är dyrt med bensin.
Men OM jag har tur kanske jag kan samköra träffen med min sons födelsedag den 12 nov (15 nov)
 
Troligen kommer sonen med sin sambo till helgen å hälsar på, jätte trevligt!
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0