Dream, dream, dream

Vaknade idag av min Chanti, runt 07.30
 
Dock var det mitt i en dröm, där stod jag i en lekpark, möjligen på en skola. Där mötte jag 4-5 småkillar. Dom frågade om jag visste vart dom var ifrån, då dom nämligen inte var så duktiga på det svenska språket.
En av pojkarna, tittade klurigt på mig, frågade vart jag trodde han kom ifrån och om jag kunde gissa hans ålder. Kände en närhet och nyfikenhet gällande den mörka, söta pojken.
 
Han kom närmare och jag gissade att han var 7-8 år, då tittade han storögt på mig. -jo, jag är 8 svarade han på knagglig svenska men övergick till engelska som han kunde mkt bättre. -Jag kommer från Columbia, sa han och tittade på mig, utan att jag fått gissa.
-Jaha, svarade jag och log mot honom.
Han ställde sig tätt intill mig och lutade sig lite mot mig där jag lutade mig mot ett staket med runda järnrör, såna som sitter fast i betongklumpar. Solen sken.
Pojken tittade på mig igen där han stod intill mig och han frågade om jag ville veta hans historia. -Ja, det vill jag gärna, svarade jag.
 
Då kom det en lärare, troligen pojkarnas som hörde vad pojken frågat mig.
Läraren tittade på mig. -Kanske ska du skriva ner din historia, så kan du överlämna den sen.
Pojken tittade först på läraren, sen på mig och log.
-Vill du ha min historia på papper? frågade han på engelska. Hans ögon glittrade mot mig. Och jag tyckte han var otroligt charmig.
-Visst, det skulle vara kul.
-Kan jag skriva på engelska? undrade han med viss oro.
-Du gör givetvis som du vill, svarade jag
 
Och då vaknade jag av min kisse. Betyder drömmen ngt, det vet jag ju inte... men den var mkt detaljrik, gester, uttryck mm som en film inuti min hjärna.
 
Idag sken solen, så efter ett kort yogapass packade jag en liten matsäck och tog bilen till stugan. Sambon valde att stanna hemma. Så det blev egentid i stugan.
 
Jag gjorde upp eld, och drog ut solstolen från stugan och gjorde det mysigt för mig. Hällde upp te i en kopp som jag smuttade i medans jag började lyssna på ljudboken "bob -gatukatten"
Underbart. Senare gjorde jag mig även en kycklingburgare, med bröd, ost och dressing.
Var i stugan ca 3-3,5 timmar och bara mös.
 
Körde hem och runt 16.00 var det så dags att göra middag. Idag blev det dock rester, så inga krångligheter alls.
 
Ikväll är Tv:n ockuperad, då det är hockey igen. Suck.
 
Så jag får väl fortsätta lyssna på bok =) Den är riktigt bra. Otroligt att han skrivit boken, denna kille.
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0