Alep Iksják

Idag blev det Alep Iksják (intill Hornavan, 789 m ö h) med Anna =) Sträcka från Arjeplog till plats för vandring är ca 4 mil. Att gå upp tog 55 min och ner 50. Så hela turen tog ca 4 tim.
 
Solen skiner utanför med temperaturen visar bara +9 grader. Det blev skönt att gå iaf. För man blir varm av att gå topparna =) och då gör det ingenting om luften är ngt svalare.
 
 
Här är jag på Toppen! Jippi.
 
 
Det var ganska tungt att gå då det var uppför från start. men jättefint och det fanns snitslar i blått och en stig att följa. När vi närmade oss toppen tappade vi dock bort snitslarna, men vi tog oss upp ändå. Och hittade vägen ner väldigt lätt.
 
Naturen är fantastisk, så fint och vackert och det är lätt att fylla på ny energi. Sände helande tankar åt min systerdotter och hoppas dom kommer fram då jag nu var lite på höjden =)
 
Anna tar en selfi
 
 
Fantastisk utsikt, som vanligt då man tagit sig upp.

 
 
 
 
 
Hade dock problem att skriva ut kartan som vi skulle använda, vilket irriterade mig massor. Alltid ska ngt krångla, varför? Skrivaren är ny, inga papper sitter fast och jag blir bara konfjust då den gör så. Suck!
 
I fredags stängde jag på jobbet. Det blev lite fel då chefen har gjort ett schema till mig utanför de andras men ändå "har kvar" mig på gamla schemat. Då blev det jag som fick bära hundhuvudet och alla tyckte nog att det var jag som var tvärs över. Hm.. jag tog stängningen, trots att det enl mitt nya schema inte var jag som skulle stänga, men då det på torsdagen tydligen blev dubbla som skulle stänga, så bytte jag å stängde så fredag så inte en å samma ska behöva stänga alla fredagar. Blir ganska läss på schema strul.
 
Jag gick vaukaleden till jobbet på fredag, tog längre tid än jag trodde ca 45 min. Så då jag kom hem efter att jag promenerat hem igen, bytte jag om och sambon bjöd på middag på Verona =) då kändes det ju lite bättre.
 
Lördag var jag bara hemma och helt enkelt tog det lugnt. Nästa vecka har jag hela 3 massager som ska utföras efter jobbet. Så det blir en ganska tuff vecka. Två nya kunder kommer i veckan vilket glädjer mig =)
Jag känner mig oftast glad då jag gett en massage, och det får mig att må bra.
 
Idag blir det tacos, för enkelhetens skull. =)
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0