Topp sex

Nu har jag äntligen klarat av sex
 
Igår gick jag, Anna och lilla Tova 4 år Välbmaboulda (710 m ö h intill sjön Uddjaure) dvs. sex av mina fjälltoppar =) är avklarade.
Lilla Tova var jätteduktig, dock fick mamma bära henne 400-500 meter den sista biten upp. Men att vara så liten var hon en otrolig tjej på att traska. Hon hade ju mer eller mindre hinderbana uppåt. Det var väldigt stenigt, stora härliga stenar att hoppa upp å ner ifrån. Inte konstigt att hon blev lite trött på slutet. Tur är väl också att hon har en så stark mamma =)
 
 
Det var även väldigt brant på sina ställen och lite läskigt att gå neråt sen. Anna lyckades vricka foten, men som tur var tog hon sig ner för egen maskin, men det ömmade säkert bra. (nu skrev jag som jag pratar, =D )
 
Nu är det så bara 4 kvar... Får se om det blir alla, men två till siktar vi på.
 
Välbmaboulda (710 m ö h intill sjön Uddjaure) Gjord, Tjeck
Kvar är nu;
 
Alep Iksják (intill Hornavan, 789 m ö h)
 
Avvuhatjåhkkå (intill Mierkenes, med masten 1 054 m ö h)
 
Kráhpiesvárrie (intill Gautosjö, toppen Tjårras 1 036 m ö h)
 
Ruonektjåhkkå (söder om dalgången Smuolevágge 1 516 m ö h)
 
 
 
Fipplade med mina bilder igår. tog ur dom från kameran, och hur jag nu lyckades så försvann dom efter att jag redigerat dom?? har aldrig hänt förr. Men min snälla sambo hjälpte mig hitta dom igen, tyvärr blev det inte alla...men jag trodde jag förlorat alla gårdagens fjällbilder =//
 
 
Fick huvudvärk på e.m men vi hade tur och blev bjuden på middag hos svärfar - hemlagad pizza. Smakade mkt gott! La mig tidigt, runt 21.30 sov nog redan vid 22.00
 
Idag måndag, Tillbaka till jobbet igen efter semestern.
 
Bilder kommer =)
 
 
L. B.  Keep up, girl!
 
 
Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0