Hårresande

Hade en skit natt, så himla svårt det är att sova när jag inte får sova på min högra sida. Blä... =/
Fick en värktablett av sambon innan han begav sig till jobbet, å jag slumrade en stund till.
Mådde inge vidare, men steg upp för att ringa VC, stygnen skulle tas idag.
 
Bestämde mig för en dusch. Upptäckte till min förfäran att håret under armarna hunnit växa rejält, urk. Så jag försökte efter bästa förmåga att kapa de vildvuxna stråna så det inte skulle kännas allt för ofräscht. Det var dock skönt att duscha och efter allt jox så kände jag mig normal igen =) tänk vad de där stråna kan få en att känna sig som en grottmänniska. Ja, jag har ju haft anledning, dvs inte lätt då jag har svårt att lyfta höger arm att både raka och trixa så jag även kunde raka under höger arm. =) hehe.
 
Fick till slut en tid 14.15 idag. Sambon var snäll å hämtade mig och körde dit mig, åkte även å handla det jag skrivit upp och hämtade upp mig efter att stygnen var borttagna. Det gjorde lite ont, men... det var inte värst. Fick nya plåster.
 
Började sen dagen med en smoothie. Men vid 11 var jag hungrig så jag letade upp lite lunch i frysen, kokade ris och åt. Det jag upptäckt då jag är borta är att när jag inte äter lunch, som jag är van att äta blir det massa onyttigheter för att kompensera hungern. Så borta bra med hemma betydligt bättre för min mage och min vikt. Lyckats gå upp ett kilo på en vecka borta. Men suck!!
 
Idag blev det fisk, potatis och morot till middag. Nu är det bara att skärpa sig. Känner mig dock inte alls lika sugen då jag äter frukost/lunch/middag och någon clementin här och där. gud vad clementinerna är goda nu.
 
Bröllop: Försöker med ljus och lykta hitta en passande lokal för bröllopsfesten, men nu har jag fått himla många Nej-det är stängt. Många satsar ju på jul-julbord och sen stänger dom väl och tar semester =)
 
Har iaf beställt inbjudningskort. Vi har nästan bestämt meny =) sambon är dock helt ointresserad så jag får sköta allt själv, bollar givetvis med son och blivande sonhustru... men dom är inte så bra på detta att organisera och planera.
Puh. Tur i oturen är väl att jag är sjukskriven, så har jag iaf tiden. Även om jag inte får lyfta/bära så kan jag skriva och ringa =)
 
 
  Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0