Måndagsdropp

Idag en måndag mitt i helgfirandet =) Känns konstigt, vet ej om det är vanlig vardag eller ngt lurt.
Steg upp 07.00 idag då systerdotter behövde ringa Vc. Jag steg upp för att det känns bra att stiga upp tidigt emellanåt, så jag inte helt vänder på dygnet.
 
Vi åkte på Vc 10.30 för omläggning av hennes sår, som nu även blivit infekterat, vilket lämnar en söt/sur unken doft omkring sig. Idag var samma läkare där, Hen stod en bit ifrån och tittade, tyckte att ja, det ser ju ut som en infektion. Du får penicillin och sköterskan får ta en odling. Sköterskan var sur och butter, tog ingen odling för hon hade inte tid. SUCK.
 
Sen åkte vi hem, Då åt jag lite lunch och kl hade hunnit bli 12.00 Blev en laxmacka och risgrynsgröt med kanel, mjölk och lite socker. mums. Sambo och systerdotter ville inget ha.
 
Sen åkte jag och sambo och handlade och besökte apoteket. Min systerdotter fick inte ut sin medicin, får hämta ut en annan imorgon, suck.
 
Hon kan inte åka bort mer än max 12dagar, för hon får bara hämta ut sin medicin på sitt apotek i Luleå. Suck igen.
 
Idag blev det så hälsokost till middag. Först köpte jag en ny julskinka, magert att ha på mackor då detta uppskattas av de andra två. Sen gjorde jag en råkostsallad och en fetaoströra till middagen som idag blev kotletter till de två som äter detta, stekta med lök och paprika. själv åt jag innanlår av kyckling med lök och paprika =) Salladen, krutonger, fetaröran och det smakade ljuvligt.
 
klockan gick fort idag och ikväll blir det soffhäng och mys framför film =)
Igår såg vi Hercules: The Thracian Wars är en amerikansk äventyrsfilm. Mannen och myten Hercules leder ett band av legosoldater för att avsluta ett blodigt inbördeskrig i landet av Thrakien och återföra den rättmätige kungen till sin tron. Med en från födseln plågad själ har Hercules styrkan av en gud men känner lidande som en människa. Bra skådisar Så den var bra.
 
 
 
Dwayne Johnson, Ian McShane, Rufus Sewell, Ingrid Bolsø Berdal, Joseph Fiennes
och John Hurt i rollerna.
 
 
 
 
(Really) Be Healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0