Operation axel

 
Detta är nu gjort i min axel. Slemsäcken som här på bilden kallas swollen bursa (svullen slemsäck) är borttagen och man har alltså slipat benet som på bilden kallas acromion. för att det ska bli mer plats inuti och inte klämma på mitt muskelfäste, dvs biceps. Då denna har varit klämt och inflammerat har min axel värkt och jag har haft svårt att ligga ner och svårt att sova och jobba, om jag inte fått korticonspruter för att lätta på värken.
 
Jag har haft ont här i ca 2 år och det känns bra att det nu är opererat och fixat.
 
Jag åkte hemåt från Luleå igår torsdag, vilket mer eller mindre var en bedrift. Det gjorde väldigt ont i min nyopererade axel att växla bilen, då det är höger sida (högerhänt)
men med raster och värktabletter, dock lagliga att köra med, så kom jag mig så småningom hem.
 
Skönt att vara hemma =) lite mindre fläng (även om syster kört) så har jag ju inte legat och vilat i det stora som jag nu hemma i soffan kan göra.
På måndag tas stygnen bort och det kliande plåsterbandaget. min hud gillar inte plåster =(
 
Har fått remiss till sjukgymnastiken för att träna upp axeln och rörligheten igen. Jag känner mig ganska rörlig i det lilla så länge jag har armen tryckt mot kroppen =) men lyfta den går ju inte än.
 
 
Giftemålet som nu är bestämt till den 31 Januari 2015 kommer att ha ett vikingatema. Lokal är dock inte klart ännu, men vi hoppas det ska gå att lösa.
 
Men oj vad dyrt allt är, ringar med gravyr, inbjudningskort, frimärken, kläder, lokal, inredning, mat ja...allt är ju
himla kostsamt och budgeten väldigt skral.
Egentligen ska väl brudens familj hjälpa till ekonomiskt, men det verkar inte ske i detta fall. Om ens brudens mamma el pappa tänker komma på sin dotters bröllop? hmmm.
 
Jag fick iaf äran att följa med på sjukhuset och titta på ultraljud av den lilla bebisen i magen. Så nu har jag fått min första bebisbild som farmor.
Malin går nu in i v.14 tror jag det var och nästa besök blir i v.19 vid nyår.
 
 
Man ser iaf att det är en liten människa därinne =) Något kön har vi dock inte fått reda på.
 
Om det blir en flicka kanske hon får heta Eva (Sofia, efter mormor)  Neami Ar... uttalas Nemi
Eftersom son och Malin gifter sig så blir det sonens ena efternamn som används.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 En "riktig" Viking =)
 
 
 
  Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0