morgonstund

Idag vaknade jag 05.25 kanske av "gammal" vana, då jag under våren öppnat på förskolan och börjat 06.15
Nu är det "sommarschema" så då fick jag inte öppna längre utan börjar 30 min senare. Ok, så kroppen eller knoppen har väl inte fattat att jag fick och kunde sova lite längre.
 
Men det känns rätt skönt att kunna softa lite så här tidigt på morgonen. Fågelkvitter utanför fönstret, njuta lite extra av te koppens innehåll, njuta mackan istället för att stressa den i sig =) Ja, inte dumt alls.
 
Nu börjar ju sommarvärmen äntligen komma, då det är +13 och uppåt då man stiger upp istället för +2 grader under flera juni dagar.
 
Blommorna har tyvärr tagit lite stryk av kylan, så jag får se om de återhämtar sig. framförallt jordgubbarna jag satt i år.
 
Sambon å svärfar bygger ett skotergarage, och det ser riktigt proffsigt ut, iof gör det väl alltid det då det byggs ngt.
 
Igår fyllde sonens flickvän år. Skickade ett kort och ringde för en liten grattis låt. Tyvärr har inte paketet vi köpt kommit ännu, men min son hade lite svårt att besluta sig om vad vi skulle köpa då vi nu skulle köpa gemensamt. Min egen sambo var också med på presenten, det kändes ju bra =) Får hoppas hon blir glad över den, då den väl kommer.
 
näpp, nu cykla till jobbet i solens strålar, som ännu kanske inte är jätteheta...men dom lyser iaf =D
 
 
 
Önskar att alla slutade kolla väder. Om man hela tiden tjatar om att det kommer regn... så får vi vårt tjat att bli verklighet...Universum hör din bön (dvs; pratar du om regn, så kommer regn!)
 
Nä... prata om hur skönt det är då solen skiner, var tacksam för värmen och njut av solens strålar istället. oroa dig för andra väderlekar. Det kan man göra då dom är ett faktum.
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0