Sommar toppen

Underbar solig semesterdag till att lägga på listan för ögonblick att titta tillbaka på.
Vaknade dock med huvudvärk på morgonen, men tog en tablett å somnade om ända till 09.15 då sambon för en gångs skull väckte mig å undrade om jag skulle med till stugan idag =) klart jag skulle, men då blev det ingen motionsrunda före som var min tanke.
 
Vi packade å åkte till stugan. Underbart väder med lätt bris från vattnet. Läste och mådde gott där. Bestämde med mina kära kollegor att gå fjälltoppen Måffe (785 m ö h)
 
 
Så efter en helt underbar dag i stugan med ett premiär dopp i mitt badkar å lagad mat över grillen åkte vi så hem runt 18.00 å vi skulle ut å gå 19.00
 
Jag gjorde mig iordning, packade ryggsäcken å skulle provgå mina nya skor (viking sniper, goretex) 1395 på rea
 
 
Jag satt på trappan å väntade å väntade =/ men fick vänta till 19.30 innan de kom. Men då bar det av å vi hittade.
 
Det var mkt "skog" å snårigt väldigt lång tid av vandringen, det var bara sista biten som var utan träd men det var fantastiskt fint å härlig utsikt. Vi fikade medhavda mackor å njöt en stund där uppe.
Skorna var jättebra, inget skavsår eller tryck. Gick jättebra å sköna var dom =) helnöjd.
 
Sen traskade vi ner igen å stannade till å badade vid rappasundet och där fanns en härlig sandstrand.
Där sken solen fortfarande 22.30 och ingen annan var där, blev nakendopp å sen hemåt. Underbart kan jag bara meddela =) 
 
Imorgon får jag besök av systerdotter, son och sonens sambo =) ska bli jätteskoj.
 
Sov gott alla där ute. nu ska jag sova och sova jäkligt gott efter min topp klättring =) Bilder kommer då jag finner tiden.
 
 
2014 års tio toppar:
 
Renberget (628 m ö h, nära Arjeplog) Gjord , tjeck
 
Akkelis (intill byn Bukt vid Hornavan 784 m ö h) Gjord, tjeck
 
Nasafjäll (början av Lais älven, nära norska gränsen 1 150 m ö h) Gjord, tjeck 19,7 mil från Arjeplog enkel väg, in i Norge.
 
Måffe (785 m ö h avfart vägen mot Norra Bergnäs) Gjord idag söndag, tjeck
 
 
"Bara" resten kvar:
 
Alep Iksják (intill Hornavan, 789 m ö h)
 
Avvuhatjåhkkå (intill Mierkenes, med masten 1 054 m ö h)
 
Kráhpiesvárrie (intill Gautosjö, toppen Tjårras 1 036 m ö h)
 
Välbmaboulda (710 m ö h intill sjön Uddjaure)
 
Siebniesbuovdda/Storberget (nära Eriksholm 714 m ö h)
 
Ruonektjåhkkå (söder om dalgången Smuolevágge 1 516 m ö h)
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0