Brytpunkt

Nu är brytpunkten mellan vår och sommar. Här i Arjeplog är det kanske mer vår än varm sommar, men...det är även väldigt varma dagar också. Torsdag och idag var såna kanon dagar.
 
Såg i tidningen att Jay Smith ska spela i Piteå nästa vecka på fredag. Jag vill dit! Min sambo är ej så glad över detta, men alla har vi ett val, så även han. Vi har två kissar, men kissarna kan vi lämna ett dygn utan ngn större nöd går på de goa små. Tror nog snarare att han inte tycker om Jay lika mkt som jag och inte känner att lusten är lika hög som min lust. Men ingen tvingar någon till något. Eller iof, kanske jag tvingar min son att följa med, om inte sambon ändrar sig.
 
 

Jay Smith
 
 
En natt i Piteå kan ju vara lite trevligt =)
 
Om sonen följer, så kör vi ju till Luleå och sover. Men om sambon ändrar sig så kanske det blir en hotellnatt? vem vet?.
Vet tyvärr ingen annan som är lika glad i Jay som jag... tyvärr. Men sonen kan jag ju alltid muta med god mat =)
 
 
Fredag jobbade jag, vi hade lite barn så jag gjorde iordning lite barbafigurer, då vi ska ha avslutning i veckan som kommer. Allt sånt tar ganska mkt tid, så jag passade på. Vi ska även ha Vårruset med jobbet och jag var tvungen att dra nya grupper, då inte alla lämnat in sina siffror i gångtävlingen. Måste hinna göra diplom till gruppen som vann.
 
Mkt händer och går runt i min skalle just nu, snurr, snurr men hoppas det blir bra till slut. ett steg i taget.
 
 
Fredagafton blev jag så utbjuden av sambon till pizzerian och blev då bjuden på röding på planka, mmmmmmmm bara så ni vet. Verona och Harrys här i Arjeplog har de bästa plankorna med röding.
 
 
Lördag tog vi cyklarna och en picknick korg och med benkraften tog oss på våra cyklar till stugan. Där gjorde vi upp eld och grillade lite korv. Mysigt.
Sen var det så dags att cykla hemåt. Sambon tog då raka vägen, medans jag tog den inre lite längre vägen. Cyklade där i mina egna tankar å missar där jag ska svänga Ha...ja, jag orkade inte vända, så det blev vägen förbi jobbet. Där träffade jag så en kollega som var ute och spatserade. Blev lite prat om massage, men hon skulle ringa. Om solen sken, trodde jag vi skulle vara i stugan, men grå ich väder var jag nog bara hemma. Hon har inte ringt, för idag var det strålande väder. Det blev dock slökost igår, pga min mensvärk. Hamburgare, hemma dock. Sambon var trött och la sig att sova middag. han sov till 21.00
 
 
Då vaknade han efter att sovit 2,5 timme...inte så lätt att somna sen på kvällen/natten. Han satt uppe till 03.00.
Chanti var helt extas inatt, pga hon såg harar ute på gräsmattan. Hon jamade eller typ skrek av extas, var helt vild och jag var tvungen att stiga upp, då var kl.04.00 och hålla henne och lugna henne. efter någon timme hade hon lugnat sig och vi kunde sova. puh.
 
 
Men idag det blev trädgårdsskötsel hemma vid huset. Rensat alla rabatter, grävt en ny rabatt och jobbat på. sambon klippte gräsmattan, första gången i år. =) Härligt med denna underbara tid.
 

Grilltider idag, blev att grilla kalkon för mig och fläskytterfilé för sambon och till detta stekt potatis och sallad. Smakade gudomligt för vi åt det ute idag, ahhh premiär på altanen för i år.
Bra, det blev över till matbackar åt oss båda två.
 
 
Nu lite Tv efter en dag full av utepyssel.
 
Hade ju tänkt vara "duktig" och hålla mig sockerfri tills min födelsedag. Men mensen tog mig på sängen å jag hade inte nog med motstånd då sambon handlat snask =/ dumma jag!
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0